ניניגי־נו־מיקוטו עומד לרדת אל ארץ בני־האדם

עמוד:34

אמאטראסו קראה לא ^ ה נו אוזומה נו מיקו טו , היא הרקדנית השמימית , ואמרה לה r c אלה יפה ועדינה , ואין אל או אדם שיכול לעמוד בפני יופייך . לכי ואמרי לאל העומד בצומת השמימי : 'זו הדרך שבה עומד הנכד השמימי לרדת אל ארץ בני האדם . מה מעשיך כאן "'? אמה נו אוזומה נו מיקוטו יצאה אל האל הזוהר , חשפה בפניו את שדיה , הורידה את בגדה אל מתחת לטבורה , וצחקה אליו . האל פנה אליה ואמר : "אמה נו אוזומה נו מיקוטו ! איזו התנהגות מבישה " ! אוזומה הפסיקה לצחוק , ושאלה : "מי אתה , ומדוע אתה עומד בדרכו של ניניגי , צאצאה של אמאטראסו " ? " שמי הוא סארוטה היקו נו קאמי , ואני אל הארץ הזו . שמעתי שצאצאה של אמאטראסו עומד לרדת מן השמים , ואני מבקש ללוות ולשרת אותו בדרכו אל ארץ בני האדם " . " האם תלך לפניו או שילך לפניך " ? " אני אלך ראשון ואהיה החלוץ לפניו " . " לאן ילך הוא ולאן תלך אתה " ? " האל השמימי ילך להר טאקאצ'יהו , ואני אלך למימי הנהר איסוזו שבאיזה . ואילו את , שגילית מי אני , תתלווי אלי ותבואי עימי " . אמאטראסו פקדה על אוזומה ועל ארבעה אלים נוספים ללוות את ניניגי נו מיקוטו אל ארץ בני האדם . מלווה בחמשת האלים ובאל הזוהר סארוטה היקו עבר נכדה של אלת השמש על פני הגדר השמימית , ופילס את דרכו מבעד לריבוא שכבות העננים שבין השמים והארץ , עד שירד על פסגת הר טאקאצ'יהו שבמחוז הימוקה הפונה' ) ( 'לשמש בצוקושי , הוא האי בדרום יפן הקרוי היום קיושו . שני אלים נעמדו משני צידיו של ניניגי , מוכנים לשרתו . על גבם נשאו אשפות אבן , לירכיהם חגרו חרבות גדולות בעלות ראש פטיש , בידיהם נשאו קשתות משוחות בשעוות צמחים , ומתחת לזרועותיהם טמנו חיצים שמימיים .

מפה : מיפוי והוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר