נמצאו 1942 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: סטיוארט אייזנשטאט
תיאור: ב־26 במרס 1979 רשם ג'ימי קרטר את הישגו הגדול ביותר כנשיא ארצות הברית. באותו יום הוא התייצב עם מנחם בגין ואנואר סאדאת על מדשאת הבית הלבן בוושינגטון כדי לחתום על הסכם השלום הראשון בין ישראל ואחת ממדינות ערב — הסכם שהנשיא קרטר היה האדריכל שלו. קצת יותר משנה אחר כך ספג קרטר את מפלתו הצורבת ביותר. זה קרה ב־24 באפריל 1980, כאשר שמונה חיילים אמריקאים נהרגו בניסיון כושל לחלץ עשרות בני ערובה אמריקאים שהוחזקו בשגרירות האמריקאית בטהרן בידי סטודנטים חסידי האייתולה ח'ומייני. כישלון המבצע פגע קשה בתדמית של קרטר, והיה מהסיבות המרכזיות להפסדו בבחירות לרונלד רייגן. אחד האנשים שעמדו לצד קרטר במהלך כל החודשים האלה של קידום יוזמת השלום ושל המשבר באיראן היה יועצו הבכיר סטיוארט אייזנשטאט, שבמקביל לעבודתו השוטפת תיעד בדפדפות הצהובות שלו את האירועים. עכשיו, כמעט חצי מאה אחר כך, אייזנשטאט מפרסם את ספרו ג'ימי קרטר, ישראל והיהודים. כשהוא חמוש ביותר מ־5,000 עמודי הדפדפות שבהן תיעד את כל המגעים שהיה נוכח בהם, ומגובה בראיונות עם עשרות מהאישים שהיו מעורבים בשתי הפרשות, אייזנשטאט מציג מבט מרתק, מבפנים, על האירועים הכבירים ההם שהשפעתם מורגשת עד היום בישראל ובעולם כולו.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: גדי היימן
תיאור: כולנו כועסים לפעמים, עצובים לפעמים, מתחרטים לפעמים. כולנו שוגים באשליות, נאחזים בחלומות. לרגשות שלנו יש מחיר והשלכות, לעיתים רק עלינו, לעיתים גם על אחרים. אני כועס על מחבר הספר, שלא הגיש טיוטה בזמן. לשנינו לא נעים. המחבר עצוב, כי לא אהבתי את המבוא שכתב. צריך למצוא דרך לעודד אותו. רגשות הם בדרך כלל עניין לעיסוק פרטי, ליחסים אישיים. החרטה שלה היא שלה. האימה שלו היא שלו. זה לא מה שמעניין את פרופ׳ גדי היימן. הוא מתעניין במקומות שבהם רגשות של כעס מובילים לקטל של מאות אלפים. הוא מתעניין במצבים שבהם רגשות של חרדה מדרדרים אימפריות לסף תהום. הוא מתעניין באירועים שבהם רגשות של חרטה מובילים מנהיגים להימורים מטורפים. למעשה, כפי שהוא מדגים בספר, כך מתנהל העולם. כך מוכרע גורלם של מיליארדים. יש משהו מתעתע בספר שלו: הוא מתאר תהליך עוכר שלווה בסגנון קולח, כמעט מחויך. את העולם הוא מדמה לעיירת ספר במערב הפרוע. ״החוק קיים אך הנבלים בעיירה רואים בו המלצה בלבד... כיוון שכך, אף על פי שרוב התושבים בעיירה הם טיפוסים נורמטיביים, הם אינם מעיזים לצאת מפתח ביתם ללא אקדח בחגורתם. הפיתוי להשתמש בנשק קבוע״. כאשר תתחילו לקרוא את הספר, אולי תחשבו לרגע שאתם כבר יודעים הרבה ממה שכתוב בו. אתם יודעים שהיפנים תקפו בפרל הרבור, שהצרפתים התעקשו להשפיל את גרמניה, שצ׳כוסלובקיה ננטשה, שישראל כבשה את חצי האי סיני, שרוסיה ואוסטרו־הונגריה התקשו להסתדר, שצ׳מברלין החניף להיטלר. אבל למה קרו כל הדברים האלה? היימן בוחן בדקדקנות תהליכים של קבלת החלטות. הוא מביט בחדות מפוכחת במניעים העמוקים שמגלגלים מנהיגים ואומות לאסון ידוע מראש, למרחץ דמים אכזרי וחסר תוחלת. פה ושם, זה יזכיר לכם את ״מצעד האיוולת״ הקלאסי של ברברה טוכמן. אבל היימן לא רואה איוולת, הוא רואה קנאה וחרטה, פחד ואשליה, בושה ואשמה. אזמל המנתחים שלו מיטיב לחדור לנבכי הנפש הסוערת של קיסרים ומצביאים, דיפלומטים ושרים. ולא, הם לא טיפשים. היה נוח יותר, קל יותר, לחשוב שהם טיפשים. אלא שזו לא תהיה אבחנה מדויקת. היימן מוכיח שהם הרבה יותר גרועים מטיפשים. הם אנושיים.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: משה יאנובסקי, איליה זטקובצקי
תיאור: רבים רואים במדינת הרווחה שילוב מנצח של היעילות הקפיטליסטית וה"אנושיות" הסוציאליסטית. כמעט כל מדינות המערב, ובהן ישראל, מוגדרות היום במידה מסוימת כמדינות רווחה הדואגות לצרכים של אזרחיהן בתחומי החינוך, הבריאות, הדיור ועוד. אבל האם התפיסה הזאת, המובנת מאליה בעיני רבים, אכן מצדיקה את עצמה? והאם, לאחר עשרות שנים של ניסיון מצטבר, לא כדאי לחשוב מחדש על נחיצותה של מדינת הרווחה?

בספרם סוציאליזם חזירי מנסים משה יאנובסקי ואיליה זטקובצקי לערער מוסכמות ולעורר מחשבה: האם מדינת הרווחה יעילה? האם היא מוסרית? והאם אין לה למעשה את כל הסממנים של הסוציאליזם הקלאסי: היעדר ערכים, זלזול בחיי אדם וחוסר יעילות? ובקיצור: האם הסוציאליזם שלנו אינו בעצם חזירי?
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: אפרת ליאני
תיאור: ספר הנשים השיתופי הראשון בישראל הוא מיזם ייחודי פורץ דרך, המאגד תובנות קריירה מדם לִבּן של 111 נשים מרתקות מכל שכבות החברה הישראלית הייחודית והססגונית. הן מנסות לייצר איזונים, למרות שלעתים קרובות מדי מרגישות לבד. הן יודעות שהדרך ארוכה ומפותלת, שהישגים לא מגיעים מעצמם. אבל האם האתגרים הייחודיים לנו כנשים, והדרכים שאנחנו מוצאות כדי להתגבר עליהם, מדוּבּרים מספיק? האם לא הגיעה העת לסלול את הדרך לאחרות? לשַנות את השיח ואת המציאוּת של כולנו, כנשים בחברה הישראלית? ספר זה הוא הזמנה למסע בסיפורי החיים האותנטיים של נשים שלא ויתרו, שנפלו וקמו שוב ושוב, שהשמיעו את קולן, שהתקדמו ופרצו דרך לעצמן. הן כבר יודעות שזה אפשרי. ומתגמל. שראוי להיאבק על שוויון וייצוג הולם בעולם העבודה. שבידינו ובכוחם של ארגונים וחינוך מיַנקות לשנות את המציאוּת. ומושיטות יד לכל אישה באשר היא.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: דליה פלדהיים
תיאור: אם אתם רוצים להוביל את הארגון שלכם לדרך חדשה להפוך את מרחב העבודה שלכם למקום שמכיר ביתרונות של אמפתיה, אינטואיציה, תשוקה וכישורים בין־אישיים אם אתם רוצים להנהיג מתוך חיבור רגשי, עם אומץ, עם הלב הספר הזה מיועד בשבילכם.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: אורי כץ
תיאור: רבים מגדירים את סיפורה של כלכלת ישראל במילה נס. אבל המציאות הכלכלית של ישראל רחוקה מלהיות ניסית. זה עשרות שנים שישראל שומרת על מיקום יחסי קבוע בין אומות העולם: מעל המדינות המתפתחות באסיה, אפריקה ואמריקה הדרומית, אבל מתחת למדינות המפותחות של מערב אירופה ואמריקה הצפונית.

בספרו כסף כחול לבן מסביר הכלכלן ד״ר אורי כץ מדוע ישראל נמצאת היכן שהיא נמצאת ואינה מצליחה להצטרף למועדון המדינות העשירות. בתיאור רחב היקף, שמתחיל במרד הגדול ברומאים ומסתיים במחאה החברתית של 2011, עוקב כץ אחר סיפורה ההיסטורי של כלכלת ישראל, ועומד על הגורמים היסודיים שמשפיעים עליה לטוב ולרע ועל כמה מהמקלות ששליפתם מגלגלי המשק תוכל להזניק את רמת החיים של כולנו.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: שרון אייזן
תיאור: לפעול היום עבור מי שאני רוצה להיות מחר, מרגישים שאתם משקיעים ועובדים קשה אך התוצאות לא מספקות? יש לכם חלומות שכבר איבדתם תקווה שתשיגו אותם? נמאס לכם להתפשר ואתם יודעים שמגיע לכם יותר? אם עניתם "כן" על אחת או יותר מהשאלות, הספר הזה בשבילכם!

בשפה ברורה וקלילה, תוך שילוב סיפורים ודוגמאות, תוכלו ללמוד איך להפוך מטרות להישגים ואיך ליצור תוצאות תוך התמקדות בארבעה פרמטרים – חשיבה, רגש, פעולה ותקשורת.

בספר תגלו בין השאר:
• כיצד להפוך את סדר החשיבה — מהסוף להתחלה, מהתוצאה לדרך
• איך "לשווק" רעיון טוב לסביבה ולהניע לפעולה
• מהי תקשורת תוצאתית וכיצד היא יכולה לחבר בין יעדים לאנשים
• מודלים חדשים בניהול זמן, שינוי הרגלים והשגת יעדים
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: ענת קלו-לברון
תיאור: מה בסך הכול ביקשנו? להשיג את המטרות שלנו, לקבל מילה טובה מהסביבה, לאהוב את עצמנו, להרגיש גאווה, לדאוג פחות ולחיות חיים מלאי משמעות. נדמה לנו שמשהו לא בסדר איתנו; שאלו רק אנחנו שכל הזמן רוצים וחושבים ומתכננים – אבל בפועל לא זזים. יאללה, הגיע הזמן להתקדם באמת.

ענת קלו לברון, מחברת רב המכר תכל'ס, מאגדת בספרה החדש יאללה 55 פרקים שיגרמו לנו ליישם, אחת ולתמיד. בעזרת סיפורים אישיים מעוררי הזדהות היא מציתה בנו מוטיבציה, וגורמת לכולנו להיזכר שהניצוץ הזה קיים בתוכנו – וזה הזמן להבעיר ממנו אש עשייה גדולה. יאללה הוא ספר שיגרום לך לקום, לעשות ולהשיג את החיים שמחכים לך.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: אלברט-לסלו ברבאשי
תיאור: לעתים קרובות מדי, הישג אינו משתווה להצלחה: עשינו את העבודה, אבל לא זכינו בקידום; הרעיון היה שלנו, אבל לא קיבלנו את הקרדיט. אומרים שכישרון וחריצות הם המפתח להתקדם. אבל בימינו החוקים אחרים. לאחר שנים של מחקר אקדמי חלוצי, נחשפות התגליות שיחוללו מהפכה בהבנה שלכם: מדוע אין די בביצוע טוב? מדוע "מומחים" טועים לעיתים קרובות? איך להפעיל את הרשתות החברתיות שלנו בצורה היעילה ביותר? פרופ׳ אלברט־לסלו ברבאשי, מהמומחים המובילים בעולם לתורת הרשתות (Network theory), מבהיר את הקשר החמקמק הזה שבין ביצועים להצלחה, ומגדיר מהי באמת הצלחה: תופעה קולקטיבית המבוססת על מחשבות ושבחים של הסובבים אותך. בתשובה לשאלה — מי באמת מתקדם, ולמה? — הוא מציג את חמשת החוקים שבבסיסה של הצלחה, וכיצד תוכלו להשתמש בהם לטובתכם.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: קירן איגן
תיאור: מה מרגש ומלהיב את הדמיון יותר מסיפור טוב, סיפור עם התחלה ("היה היו פעם"...), אמצע (ניגודים וסיבוכים) וסוף טוב ("והם חיים בעושר ואושר"...)?! מדוע שלא נהפוך את ההוראה בכיתה לסיפור, ונרגש ונלהיב את דמיונם של התלמידים?!

זה הרעיון של הוראה כסיפור: אפשר וכדאי להפוך כל נושא בכל מקצוע לסיפור טוב. על המורה לגלות את היסוד המרגש של הנושא, להעמיד אותו על ניגודים (טוב ורע, אמת ושקר, וכדומה), ולהתיר אותם בעזרת התלמידים. נושאים שהפכו לסיפורים נלמדים באופן הטוב ביותר.
מאת: טובה הרטמן
תיאור: הגברים שהתראיינו לספר הזה הם רופאים, עורכי דין, פרופסורים, מעצבי שיער, קצינים, רבנים ושיפוצניקים; יהודים, נוצרים ומוסלמים; בישראל ובמדינות שונות בעולם; בני 22 עד 70. הם שונים זה מזה כמעט בכל דרך אפשרית, אבל כולם סבלו מטראומת הפרידה הגברית. כשחיפשו אוזן קשבת שתכיל את כאבם, הם שמעו שוב ושוב את המילים: "תתקדם כבר! תמשיך הלאה!" אבל לא תמיד אפשר. לא כולם מסוגלים. והפער בין הכאב הפרטי לבין הציפיות החברתיות רק הולך ומחריף.
החוקרת טובה הרטמן יוצאת למסע עם גברים שבורי לב, שעברו פרידה כואבת. היא מאזינה להם, ומסבירה להם — ולנו, איך להפוך את המסע שלהם לנסבל יותר וכואב פחות, ואיך מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: יאיר בן דוד
תיאור: האם אתם אנשים טובים? ואולי אתם מְרַצִים יותר מטובים? ואולי (רק אולי), אם תתאמצו קצת פחות להיות "טובים" על פי הסטנדרטים המקובלים, תגלו שאתם טובים יותר לעצמכם וגם לאנשים סביבכם?

בספרו איך להיות רע בוחן ד״ר יאיר בן דוד כמה מהעקרונות שמנחים אותנו בקבלת ההחלטות המוסריות שלנו, ועונה על שאלות כמו:
⋅ איך ריצוי ונחמדוּת יכולים להרוס מערכות יחסים?
⋅ מה ההבדל בין "אני אמיתי" ו"אני כוזב", ואיך מאזנים ביניהם?
⋅ מה ההבדל בין צדק לצדקנות ובין מוסר למוסרנות?
⋅ מהם הצדדים החיוביים של המידות הרעות?
⋅ עד כמה המוסר שלנו יחסי?
⋅ מה הם היתרונות של "הספקנות המוסרית"?
⋅ איך הרשתות החברתיות עושות אותנו מוסריים פחות?
⋅ ואיך גורמים מסחריים ופוליטיים משפיעים על המיקוד המוסרי שלנו?

מבט ביקורתי על הדפוסים המוסריים ועל הנורמות החברתיות שלנו – ומתי אנחנו צריכים לחשוב פעמיים אם לדבוק בהם.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
תיאור: מכון צפנת הוא מכון למחקר, לפיתוח ולייעוץ ארגוני הפועל בשדה הייעוץ מאז שנת 1985.התפיסה המקצועית המנחה את עבודתנו משלבת בין העולם הארגוני לבין הבנות שמקורן בתאוריות פסיכואנליטיות פוסט-מודרניות ובתאוריות של מורכבות. בעבודותינו השונות אנו עוסקים בפיתוח הקשר שבין התאוריה לבין הפרקטיקה בעולם הארגוני, ובמפגש שבין האדם לארגון. לכן אנו משלבים בעבודותינו פעילויות סדירות של ייעוץ ארגוני אישי ומוסדי, מחקר יישומי, פעילויות של הכשרות מקצועיות וכן כנסים וסמינרים. אנו מייעצים למגוון רחב של ארגונים – ארגונים ציבוריים וממשלתיים, עסקים וארגוני המגזר השלישי – מתוך מחויבות לעבודה במגוון תחומים. כמו כן, אנו מוציאים לאור את כתב העת 'אנליזה ארגונית', המשמש זירה ייחודית לקידום השיח בין אנשי המקצוע.
מאת: מרי גוטמן, דבורה קורט
תיאור: עם השנים מעמיק השיח על חשיבותם של מרחבים משותפים בחברות מרובות תרבויות מתוך תפיסה כי מרחבים אלה יעודדו סובלנות, הקשבה ואמפתיה בין קבוצות. בישראל חזון זה לא עמד במבחן המציאות לאורך ההיסטוריה, והקושי לחלוק מרחבים משותפים אף החריף בעיתות של משברים בריאותיים, פוליטיים וביטחוניים. דוגמאות לכך בלטו בתקופות של לחימה ברצועת עזה, אז התלקחו ברחובות ישראל מהומות גזעניות שהחריפו אף יותר בערים המשותפות. מאורעות נוספים שנחרטו בזיכרון הקולקטיבי הישראלי מזוהים כמחלוקת בין "ישראל הראשונה" ל"ישראל השנייה" ומייצגים את המתח הפוליטי בחברה, שבשנים האחרונות בא לידי ביטוי בהפגנות ובמאבקים שגרמו לפילוג העם. מאורעות אלה מהדהדים ללא הרף, מחלחלים למערכת החינוך ומשפיעים על הדינמיקה הן בכיתות הן בחדרי מורים. במוקד הספר סוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב-תרבותי: אינטרנציונליזציה, אינטגרציה וחינוך להכרת האחר עומדים מכשירי מורים שלאורך שנות פועלם נדרשים לנווט באופן אופטימלי במציאות מורכבת זו, ואשר נושאים על כתפיהם אחריות להעביר יכולת זו למורי העתיד. על מכשירי המורים לשמש דוגמה אישית לחינוך מיטבי לרב-תרבותיות בכיתות, למנהיגות חינוכית קשובה ומכילה, לרצון אמיתי ואותנטי להכיר את האחר ולאיזון נכון בין תפיסת האזרחות – זו הכלל- עולמית וזו המקומית. ספר זה דן במכלול דילמות וסוגיות המנוהלות על ידי מכשירי מורים בדרך להשגת מטרות אלה, באמצעות מחקרים אמפיריים שערכו מכשירי מורים ומורות מעשרה מרחבים משותפים במוסדות להכשרת מורים ברחבי הארץ.
מכון מופ"ת
מאת: מרואן דוירי
תיאור: הטיפול המבוססות על התאוריות המערביות, ומזהיר מפני שימוש בהן ללא התחשבות בתרבות הקולקטיבית והמסורתית של המטופלים. עיקר הסכנה בגישות האלה הוא שהן חושפות תכנים מודחקים שלרוב אסורים בתרבות, ומעודדות מימוש עצמי בתרבות המעודדת צייתנות והסתגלות לקולקטיב על חשבון העצמי. הספר שלפניכם מציע ראייה חדשה ורגישת תרבות להתפתחות הפסיכולוגית של האדם, למבנה אישיותו, לדרכי ההערכה הפסיכולוגית ולהפרעות הנפשיות. מוצע בו מודל המעודד את המטפלים בגישות המערביות לאמץ רגישות לתרבות הקולקטיבית, ומוצעת גם ה"תרבות-אנליזה", שיטה שפיתח המחבר כשיטת טיפול המגמישה ומרככת את מערכת הערכים של המטופל על מנת לאפשר שינוי ולסלול את הדרך לטיפול פסיכודינמי או אחר. גם הטיפול המטפורי מוצע כדרך טיפול מעמיקה הנזהרת מחשיפה ישירה של תכנים מודחקים. מודל ההתערבות רגיש התרבות, התרבות-אנליזה והטיפול המטפורי עוקפים את ההתנגדות הפנימית של המטופלים וחוסכים עימותים מיותרים עם המשפחה ועם החברה. הספר מדגים את יישום דרכי ההתערבות האלה על חמישה מקרים מתרבויות קולקטיביות ומסורתיות שונות בישראל.
מכון מופ"ת
מאת: ערן פישר
תיאור: "באמצעות קישור בין המישור השיחי והמישור החומרי של הניתוח החברתי מציע ספרו של ערן פישר ניתוח ביקורתי-יסודי של הקפיטליזם הדיגיטלי. פישר מראה כיצד רישות טכנולוגי ניטרלי כביכול, אשר נושא לכאורה בשורה של רב-תרבותיות ובחירה חופשית, מפלס למעשה את הדרך להשתלטות של קפיטליזם חסר מעצורים. מקס ובר טען שהאתיקה הפרוטסטנטית אפשרה את הקפיטליזם המודרני המוקדם; ערן פישר טוען שהאתיקה הדיגיטלית מאפשרת את הקפיטליזם המאוחר, בן זמננו. על מדף הספרים שלי ספר זה מוצא את מקומו לצד ספרו של מנואל קסטלס על הקפיטליזם המידעי, ספרו של ניקדאייר-ווית'פורד על סייבר-מרקסיזם וספרו של וינסנט מוסקו על הנשגב הדיגיטלי" (פרופ' אורי רם).
רסלינג
מאת: גבריאל שרייבר
תיאור: ספרו של גבריאל שרייבר עוסק במשמעות ההבדלים בין דינמיקה ליניארית ללא-ליניארית ובין תוצריהן הגיאומטריים: אובייקטים אוקלידיים ופרקטליים, מושכים פשוטים ומוזרים. דיון זה תורם להבנת ההבדל בין המודע ללא-מודע הפרוידיאני ובין המדומיין לסמלי הלאקאניאני, כמו גם להבנת היצירתיות, החלום, הפסיכוזה והדינמיקה של הטיפול הפסיכואנליטי. דמיון עצמי וביטול הגבולות מאפיינים אובייקטים פרקטליים. חוקי יצירתם כוללים עיבוי, התקה, חזרתיות והסמלה – מאפייני חשיבה בלא-מודע אשר מובנה כאובייקט פרקטלי. גילוי זה עשוי להירתם לטובת השגת התפתחות ושינוי בתהליך הפסיכואנליטי. במהלך המסע אשר אליו לוקח אותנו הספר מתברר לנו שספרות, מתמטיקה, פיזיקה, פילוסופיה ופסיכואנליזה – כולן חלקים פרקטליים של השלם, אשר בעומקן, מעבר לגבולותיהן האוקלידיים, הן היבטים של האחד. מערכת זו של דמיון עצמי, שבה החלק משחזר את השלם הגדול, שונה במהותה מהלוגיקה של המודע, מכיוון שיש בה הצעה לסינתזה ולהתחברות אינטר-סובייקטיבית בינינו לבין עצמנו ובינינו ובין העולם.
רסלינג
מאת: מרקו מאואס
תיאור: בספרו פרויד עם לאקאן מציע מרקו מאואס לקרוא את המילה של פרויד באמצעות המילה של לאקאן. המילה הלאקאניאנית היא זו שמאפשרת לנו להיות נאמנים עוד יותר לאמת שהשאיר לנו פרויד, לטקסט שלו, על ידי חיפוש המבנה הפרוידיאני, הלוגיקה הייחודית שלו, שהיא גם זו של הלא-מודע.

בספר ייחודי זה – אשר מתמודד בצורה דקדקנית וייחודית עם פרויד, עם לאקאן ועם החיתוך ביניהם – קורא מרקו מאואס "עם לאקאן" את פרויד בגרמנית שלו, וגם בוחן מקרוב את המעבר של הגרמנית הזו לתרגומיה השונים לעברית.

ובכן, מה קורה במעבר לקורא, למילה? את זאת שואל מאואס מתוך התמודדות עם המילה הגרמנית עצמה, שמביאה את הממשי של פרויד. באופן הזה אנו קוראים בפרויד עם לאקאן את המקרים המפורסמים של פרויד על דורה, הנס הקטן, הקצבית היפה,
רסלינג
מאת: אסתר פלד
תיאור: הספר פסיכואנליזה ובודהיזם עוסק בהשוואה בין חשיבתם של פסיכואנליטיקאים כגון פרויד, קליין וביון, לבין תפיסת העולם הבודהיסטית. מן הצד הבודהיסטי הספר סוקר את הזרם של הבודהיזם המוקדם (תרוואדה) וכמו כן את נקודת המבט של הזן-בודהיזם. אך ספר זה אינו עוסק באינטגרציה בין מזרח ומערב, או ביישומים של החשיבה הבודהיסטית בפסיכותרפיה, אלא בהנחות יסוד מטא-תיאורטיות. השאלה המרכזית הנתונה להשוואה היא על אודות צמיחה מנטלית והקשר בינה לבין אמת. המושג "ידיעה", יחד עם המושגים "מודעות" ו"אמת", משמש תשתית הן לחקירה הפסיכואנליטית והן להגות הבודהיסטית. בשתי השקפות העולם הנבדלות הללו מוצגת בחינתה הביקורתית של יכולת הידיעה של האדם כמטלה מרכזית. אבל לא מדובר בבירור תיאורטי בלבד; נקודת השיתוף המושגית המשותפת לפסיכואנליזה ולבודהיזם היא ההנחה שלפיה ידיעה שיש בה ערך היא ידיעה טרנספורמטיבית, כלומר ידיעה שאמורה לחולל שינוי הכרתי עמוק באישיותו ובחייו של היודע. אולם נדמה שהפסיכואנליזה של התקופה הנוכחית הולכת וזונחת את תפקידה זה לטובת גישה פשטנית יותר וביקורתית פחות. בעידן שבו התרופה הפסיכיאטרית ופתרונות חומריים אחרים תפסו את מקומו של התהליך הממושך והמכאיב של הצמיחה המנטלית, יש בנקודת המבט הבודהיסטית של מושג ה"ידיעה" כמו גם בנקודת המבט של וילפרד ביון כדי להאיר מחדש את תפקידן של תורות ההכרה והנפש.
רסלינג
מאת: גילית הורויץ
תיאור: מה מכונן את תפיסת המציאות שלנו? האם מה שאנו תופסים כמציאות הוא אכן מה שהמציאות הנה? האם אנו יכולים להכיר את האדם הקרוב אלינו כפי-שהוא, או שהיכרותנו אותו תלויה בתפיסותינו ואינה מייצגת אותו כפי-שהוא? וילפרד ביון עסק בשאלות אלה בהגותו; הוא פרץ את גבולות התיאוריה הפסיכואנליטית כשהציב לשם כך מושג חדש להבנת תפיסת המציאות והתרחשויותיה – המושג O. ״אשתמש בסימן O על מנת להצביע על הדבר שהוא המציאות האולטימטיבית, שאותה אנו מייצגים במונחים כגון המציאות האולטימטיבית, האמת האבסולוטית, האלוהות, האינסוף, הדבר כשהוא לעצמו״. ספרה של גילית הורויץ פוסע בעקבות מחשבתו של ביון: הוא מתחקה אחר הפער בין המציאות האולטימטיבית ובין המציאות הנחווית ורשמיה החושיים והנפשיים; הוא בוחן את משמעויותיו של פער זה ואת נגזרותיו להתפתחות הנפשית. בעקבות ביון שואלת המחברת האם ישנה דרך ליצירת מגע עם האמת כפי-שהיא במישרין, ואם לאו – האם בכל זאת נוכל למצוא את הדרך להיות פתוחים ככל שניתן לקליטת רשמי המציאות כפי-שהיא ועקבותיה החושיים והנפשיים עלינו. סוגיות אלה נושאות השלכות ממשיות ביחס לסוגי היחסים המתקיימים בין הפרט ובין אחר, בפרט ליחסים הטיפוליים בפסיכותרפיה ובפסיכואנליזה. הספר מבאר את רעיונותיו של ביון ביחס להשלכות אלו ומחברן להתנסות. וילפרד ר. ביון (1897-1979) היה פסיכואנליטיקאי בריטי, מתלמידיה של מלאני קליין. בתחילת שנות ה-60 פרסם את ״תיאוריה של חשיבה״, מאמר קאנוני המתאר את הדרך שבה מתפתחת החשיבה האנושית. ספריו הציגו התפתחויות משמעותיות בחשיבה הפסיכואנליטית – בכולם מצויים מעברים מהמטא-תיאוריה אל ההתנסות הייחודית. המשגת ה-O, אשר פורסמה בשנות ה-60 של המאה ה-20, היא אחת הבולטות מבין תרומות אלה.
רסלינג
מאת: עמליה זיו, רז יוסף, אייל גרוס
תיאור: תחום הלימודים הקוויריים קשור בטבורו לקהילת הלהט"ב שממנה צמח; הוא תורם להעצמתה של קהילה הסובלת עדיין מהומופוביה, סטיגמה ואפליה בתחומים רבים. ספר חלוצי זה, ראשון מסוגו בישראל, מנגיש היבטים מגוונים של חוויית החיים הלהט"בית המקומית ומנכיח את תרומתה הביקורתית של נקודת המבט הלהט"בית. הספר כולל מאמרים המבוססים ברובם על עבודות שהוצגו בכנסי "סקס אחר". המאמרים עוסקים בסוגיות של מיניות וזהות מגדרית בחברה הישראלית, בביקורת התרבות הישראלית מזווית קווירית מקשת רחבה של דיסציפלינות: היסטוריה, לימודי תרבות, משפטים, קולנוע, סוציולוגיה ועוד.

הספר מחולק לחמישה שערים מרכזיים: השער הראשון עוסק במיניות ולאומיות, אחד הצירים המרכזיים של המחקר הקווירי בישראל. השער השני מציע מבטים היסטוריים על הבניית ההומוסקסואליות – או העדרה של הבניה כזו – בתקופות שונות ובשדות שיח הגמוניים שונים. השער השלישי עוסק באקטיביזם קווירי בשנות האלפיים, תוך כדי דיון בזיקות בין אקטיביזם להטב"י לאקטיביזם פוליטי בהקשרים אחרים. השער הרביעי דן בהבניה ובמשטור של הזמן והמרחב בשרות הנורמטיביות המינית והמגדרית, כמו גם במרחבים המציעים התנגדות למשטרי הנורמליות. השער החמישי פונה לסוגיות של זהות וייצוג; הוא דן בצורך של הקהילה הלהט"בית להתמודד עם העדר ייצוג תקשורתי או עם ייצוגים סטריאוטיפיים.
רסלינג
מאת: ענר גוברין
תיאור: הפסיכואנליזה והעולם התרבותי שסביבה קשורים בקשר שאינו ניתן להתרה, מזינים ומעצבים זה את זו, מתדיינים ביניהם ומנהלים שיח של ביקורת הדדית. במובן מסוים אפשר לומר שהפסיכואנליזה לא נולדה כתחום אלא כמרחב בין-תחומי. לא תיתכן תובנה פסיכואנליטית "טהורה" שאינה כוללת השקפות עולם חיצוניות לה, מטען תרבותי והקשר חברתי ופוליטי. באותה מידה, דומה שאין כמעט בנמצא יצירת תרבות מערבית ועכשווית שאינה מציגה ביטוי כלשהו של שיח עם תובנות פסיכואנליטיות. עשרת המאמרים המכונסים באסופת המאמרים הנוכחית מציגים קשת רחבה של נושאים ומגוון שיטות מחקר ודרכי התבוננות בין פסיכואנליזה לבין גופי ידע ותרבות אחרים. חוקרים צעירים לצד חוקרים בעלי מוניטין פורשים בפנינו פרספקטיבה רחבה של האנליטי בתוך התרבותי-חברתי ושל התרבותי-חברתי בתוך האנליטי. הכותבים מתייחסים למגוון רחב של נושאים בשלושה תחומים: ספרות, חברה ופילוסופיה .הבאתם בכפיפה אחת מגלה מארג מורכב של קשרים ונקודות השקה ביניהם, החל בניתוח יצירות ספרותיות, עבור בעיסוק בחברה הישראלית, בצרכנות ובקפיטליזם, וכלה בניסוח פרשנות חדשה לתיאוריות פסיכואנליטיות מרכזיות דרך גישות פילוסופיות שונות.

הנושאים הנחקרים בספר: בתחום הספרות: הרוזן החצוי של איטלו קאלוינו (מירב רוט), חירות של ג'ונתן פרנזן (שלומית ידלין-גדות), אהבה מאת קלריס ליספקטור (דנה אמיר); בתחום החברה: פסיכואנליזה ומעורבות חברתית (אורי הדר), אלימות מקובלת חברתית (אפרת אבן צור), מלחמה ומגדר (גילי לויתן), רגש האשמה בחברה קפיטליסטית (עודד גולדברג); בתחום הפילוסופיה: פסיכולוגיית העצמי מפרספקטיבה פנומנולוגית (מירה הורביץ), הזדהות השלכתית מפרספקטיבה הגליאנית (אליס מיה קינן), והשפעתו של ברגסון על תפיסת הזמן של ביון (אביאל אורן).
רסלינג
מאת: ז'אן-ז'רר בורשטיין
תיאור: "החיבור שלפנינו הוא הצעה לקריאה פסיכואנליטית לאקאניאנית בפרשות השבוע. זהו פרויקט תובעני ומתמשך של הפילוסוף והפסיכואנליטיקאי החשוב ז'אן-ז'ראר בורשטיין, שבו הקריאה בפרשות השבוע מאפשרת, בעיניים מודרניות עכשוויות ומדעיות, לבחון מחדש יסודות של התרבות המערבית ורעיונות הומניסטיים שמתעוררים מתוך השיח המקראי. אין זו קריאתו של המאמין, גם לא של הכופר; זוהי קריאתו של הנענה לתת לפרשנות של הלא־מודע להיות האצבע המורה בזמן הקריאה בתורה." ד"ר חנוך בן־פזי, המחלקה למחשבת ישראל, אוניברסיטת בר־אילן
אדרא - בית להוצאת ספרים אקדמיים
מאת: דורית קידר
תיאור: מה אפשר לעשות כשהמציאות רוויה בתחושות של חרדה תמידית משדים רוחות וליליות הנמצאים בכל מקום בו זמנית? בתנאים שכאלו, יש לעמוד על המשמר באופן קבוע ובעזרת מבחר קמיעות ולחשים, לדאוג לעתיד טוב יותר. לעיתים חמסה אינה מספיקה ויש להתאמץ ולרכוש קערת השבעה.

"מי כתבה קערת השבעה?" הוא מסע מרתק הכולל חמש תחנות, שבכל אחת מהן מורם המסך מעל מלאכת הכתיבה של הנשים שפעלו בעת העתיקה; החל מנשים מסופוטמיות שאחזו בקנה וכתבו בכתב יתדות, דרך נשות האימפריה הרומית שאחזו נוצה וכתבו לטינית בכתב מסתלסל ועד לנשים היהודיות של האימפריה הסאסאנית שאחזו במכחול וכתבו בארמית בכתב מרובע, השבעות על גבי קערות. הספר מסיר את הרעלה שהסוותה שרשרת של נשים פִּלאיות ששלחו ידן בכתיבה ומחזיר אותן אל מקומן הראוי בזיכרון ההיסטורי הקולקטיבי שלנו.
אדרא - בית להוצאת ספרים אקדמיים
מאת: דרור דרשן
תיאור: משחר ההיסטוריה של האנושות ניצבו לפניה אתגרים רבים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שנאלצת האנושות להתמודד איתו הוא אתגר העבודה. האִמרה “אדם לעמל יולד” נוכחת באופן משמעותי ביותר בחיי היום־יום של האדם. העולם המודרני פתח לאנושות אפשרויות בלתי מוגבלות למימוש עצמי ולהשגת תחושת סיפוק בעבודה. ככל שהשתכלל העולם, ואפשרויות התעסוקה שנפתחו הלכו והתרבו, גדל גם הצורך בהתאמת אופי העבודה לאדם, ובמימוש רצונו להגיע להגשמה עצמית במקום העבודה. הספר מנסה לגעת בנושא חשוב זה. מטרתו היא לתת כלים מעשיים שמסוגלים לסייע לכל אדם ליצור סביבת עבודה שתביא אותו להרגיש הגשמה, חיוניות וסיפוק במקום עבודתו. לצד הכלים המעשיים, הספר מלווה בהסברים תאורטיים המאפשרים להבין את העקרונות הפסיכולוגיים של האדם העובד ואת התהליכים הפסיכו־חברתיים שהתרחשו בחברה המודרנית מראשית דרכה ועד היום. הוא משלב סיפורים משעשעים ומתובל בהומור ובדוגמאות מוחשיות, בעזרת מחקרים ומקרים שהצטברו לאורך השנים ומתוך ניסיונו רב השנים של המחבר.
מאת: תהילה שוורץ אלטשולר, אסף וינר, אייל זילברמן
תיאור: פלטפורמות התוכן הדיגיטליות, ובראשן הרשתות החברתיות, הפכו בשנים האחרונות לכלי משמעותי המעצב את המרקם החברתי והכלכלי בעולם כולו, וגם בישראל. על רקע מגמה זו החלו ברחבי העולם לחשוב מחדש על דרכי הפיקוח המדינתיות על הפלטפורמות האלה ועל דרכי אסדרתן כדי להתמודד עם הקשיים הנובעים מהמצב הנוכחי, ובראשם פערי מידע ומיקוח בין המשתמשים לפלטפורמות, היקף התוכן הבלתי חוקי או המזיק המופץ ברשת, והנזקים החברתיים־דמוקרטיים הנגזרים מפעילות הפלטפורמות.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: אסמעיל אבו סעד
תיאור: מה יחסה של מערכת החינוך הישראלית למערכת החינוך הערבית־בדואית בנגב? מי למעשה שולט בה? אילו משאבים - תקציביים, אנושיים ופיזיים – מעמידה המדינה לרשותה? מי קובע את מטרות החינוך ואת תוכניות הלימודים? והעיקר- מדוע הישגי התלמידים הבדואים־ערבים בנגב, לאורך שנים, נמוכים מאוד בהשוואה לממוצע הארצי ולמגזרים אחרים בחברה הישראלית, לרבות המגזר הערבי?
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: עדנה הראל פישר, תמר הוסטובסקי ברנדס, ליטל פילר
תיאור: מדוע המאבק בשחיתות שלטונית הוא אינטרס של כל אזרחית ואזרח? מדוע שחיתות־על קשה לזיהוי? מדוע המאבק בשחיתות שלטונית מורכב כל כך? כיצד מאיימת שחיתות שלטונית על המשטר הדמוקרטי? כיצד מסייעים שקיפות וחופש המידע למאבק בשחיתות שלטונית? מהו זרע הרע הטמון ביחסי הון־שלטון? מהי דמותו של העיתונאי החוקר, ומהו ייחודה של תקשורת חוקרת? מדוע עיתונות חוקרת חיונית לשמירה על החברה מפני שחיתות שלטונית?

שאלות אלה ורבות אחרות נדונות בקובץ זה, שייחודו במגוון נקודות המבט של הכותבים והכותבות שנתקבצו אליו. הקובץ נועד להקנות כלים עדכניים לדיון הציבורי בנושא השחיתות השלטונית, מופעיה ונזקיה, היכרות עם מורכבות המאבק בשחיתות השלטונית והבנה מחודשת של החשיבות העמוקה שיש למאבק מתמיד ועיקש כנגדה, לטובתה של החברה הישראלית ולטובתו של כל אזרח ואזרחית במדינה.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: ידידיה צ' שטרן, שוקי פרידמן, ישי פרס
תיאור: מדינת לאום שבה הלאומיות אינה זהה לאזרחות איננה תופעה חריגה בנוף העולמי. אולם התנאים הייחודיים של ישראל, מדינת הלאום היהודית, הופכים אותה למעבדה לבחינת האתגרים הניצבים לפני מדינת הלאום המודרנית והשאלות המרחפות מעל תופעת הלאומיות בכללה. האם הלאומיות היא תופעה חדשה או עתיקה? כיצד מיישבת מדינת לאום דמוקרטית את המתח בין מרכיבי זהותה הייחודיים לבין ערכים אוניברסליים? כיצד מתייחסת מדינת לאום בעלת רוב אתני מוצק למיעוט גדול החי בתוכה? וכן הלאה, שאלות של הגירה, דת ולאום, לאומיות בתנאי סכסוך ועוד. בשנים 2016–2018 נערכה במכון הישראלי לדמוקרטיה סדנת לימוד בין־תחומית, שבה השתתפו חוקרים וחוקרות מובילים ממגוון תחומים, לצד אנשי מעשה, פוליטיקאים ואישי ציבור. הסדנה עסקה בלאומיות כתופעה תאורטית וקונקרטית - בשורשיה האינטלקטואליים של הלאומיות, בלימוד משווה של דגמי לאומיות ובביקורת על הלאומיות. חלק ניכר מהדיונים בסדנה הוקדשו לעיסוק בהתהוותה של הלאומיות היהודית המודרנית, בדרכי הביטוי שלה במדינת ישראל, ובהשלכותיה על אופייה של מדינת ישראל ומדיניותה. במדינת ישראל נוצרה במרוצת השנים תשתית רחבה של עיסוק באתגרים המאפיינים מדינת לאום יהודית שהיא גם מדינה דמוקרטית־ליברלית. משתתפי הסדנה ביקשו להוסיף נדבך על תשתית זו, והכרך שלפניכם מציג כמה מפירות הסדנה.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: גבריאל גורדון, זק הירש, יותם מרגלית
תיאור: בפברואר 2017 התניע המכון הישראלי לדמוקרטיה צוות עבודה רחב שנקרא, בעת הקמתו, "צוות שוק העבודה העתידי". הרקע להקמת הצוות היה הצורך בהיערכות לאתגרים הצפויים בשוק העבודה, לנוכח תהליכים ומגמות רב־שנתיים בשוק העבודה בעולם, שאותם צפו הגופים הבינלאומיים המובילים (אוטומציה, עבודה מרחוק, מעבר תכוף בין עבודות ועוד), לצד מגמות דמוגרפיות ייחודיות לישראל. הצוות ריכז את כל השחקנים הרלוונטיים – לרבות נציגי ממשלה, אנשי אקדמיה ומחקר, נציגי המגזר העסקי, נציגי העובדים, נציגי המכללות וההשכלה הגבוהה ועמותות הפועלות בתחום – לדיון במצב שוק העבודה (לרשימת חברי הצוות המלאה – ראו עמוד 8). פעילות הצוות, אשר נמשכת זו השנה השישית, מתמקדת בגיבוש המלצות מדיניות המבוססות על מחקר יישומי וכן על ניסיונם העשיר של חברי הצוות. הפעילות כוללת מדי שנה סדרת מפגשי חשיבה, המלווים במחקרי עומק, סקרים והשוואות בינלאומיות שעורכים חוקרי המרכז לממשל וכלכלה במכון הישראלי לדמוקרטיה (לרשימת המחקרים המלאה – ראו עמוד 88). הצוות שם לעצמו למטרה לגבש תוכנית אסטרטגית מקיפה להיערכות לאתגרי שוק העבודה העתידי, על בסיס כל עבודת המחקר שנעשית במכון במסגרת הליווי של פעילות הצוות.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: עופר קניג, גדעון רהט
תיאור: חיבור זה עוסק במפלגות שפעלו בישראל בשנים 1992–2021 , ובכך הוא ממלא חֶסֶר ניכר בספרות המחקר - מאמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת לא נכתב חיבור מקיף המנסה לתאר בשיטתיות את קורות חייהן (ולעיתים את מותן) של המפלגות בישראל, במכלול היבטים.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: הלה יהלום
תיאור: ההד הנשכח מטיל זרקור על תופעה מתעתעת, שרק לאחרונה החלה לקבל הכרה כ"התעללות נרקיסיסטית" – חווייתו וגורלו של האובייקט של הנרקיסיסט. מהותה של התעללות זו היא תפיסה פרוורטית של המרחב הנפשי של האחר על ידי הנרקיסיסט. המחברת גורסת שכאשר הפגיעה מתרחשת בילדוּת, עלול להיווצר אצל הנפגע דפוס התנהגותי־אישיותי המהווה תמונת־מראה של הנרקיסיזם הראוי להכרה בפני עצמו. תוך סקירת תאוריות פסיכואנליטיות מגוונות, מובאת הסתכלות חדשה על הנרקיסיזם כהפרעה שביטויה ההרסני ביותר הוא ביחסים הבין אישיים, כשלרוב שני הצדדים לקשר עיוורים לתופעה. אותו עיוורון נוכח גם בחדר הטיפולים ומשפיע על מהלכם. הספר מביא דוגמאות מהקליניקה ומסיפורי חייהם של מר Z (קוהוט), פרנץ קפקא ומריה קאלאס. אנשי בריאות הנפש ימצאו בספר נקודת מבט קלינית חדשה וחיבור בין הפסיכואנליזה למושגים שהולכים ומנכיחים עצמם בעולם הנפגעים כמו "גזלייטינג". אלו הלכודים ביחסים פוגעניים עשויים למצוא בספר חוויה פוקחת עיניים ואת תחילתו של השביל להחלמה.
כרמל
מאת: גיא אבוטבול-זלינגר
תיאור: ההד המזרחי במרכז הישראלי יוצא בעקבות מלאות עשרים שנה לכנס המזרחי הראשון (שהתקיים ב־1999 במכון ון ליר בירושלים) ולאור ההבנה כי הגיעה העת לבחון מחדש את המציאות האתנית בישראל. אוסף המאמרים העדכני שמופיע בספר משרטט מחד את המרחבים השונים שבהן ממשיך להתקיים אי שוויון בין מזרחים לאשכנזים אך מאידך גם את הזירות אשר בהן חלים שינויים חברתיים, כלכליים ותרבותיים משמעותיים אשר מעצבים מחדש את החברה הישראלית. הקריאה בספר זה על פרקיו השונים חושפת כי למרות הטענות הנשמעות כי הקטגוריה האתנית אינה רלוונטית יותר הרי שקטגוריה זו ממשיכה להיות מרכזית ורוחשת כל העת בזירות השונות של המרחב הציבורי הישראלי.
כרמל
מאת: דוד אוחנה
תיאור: בספרו לא כנענים, לא צלבנים: מקורות המיתולוגיה הישראלית (מכון שלום הרטמן. אוניברסיטת בר־אילן. כתר. 2008 ) פרשׂ ההיסטוריון פרופסור דוד אוחנה את הנחתו המקורית כי הציונות היא תשובה הן להתרסה הכנענית כי "אנחנו רק מכאן" והן לאנלוגיה הצלבנית כי "אנחנו לא מכאן". בספר המשך זה, גם כנענים גם צלבנים ‒ מסותיי בארץ־ישראל, מוצגת טענתו החדשה והמאתגרת כי בעקבות הכיבוש המתמשך מאז 1967, מתחוללת מוטציה גנטית בגוף הציוני, שבו משתולל גֶן מסוכן, שהוא גם כנעני גם צלבני.
כרמל
מאת: וילפרד ר' ביון
תיאור: "אתם חייבים להעז לחשוב ולהרגיש את מה שאתם חושבים ומרגישים, ואין זה משנה אם זה עולה בקנה אחד עם מה שהחברה שלכם, או החברה הפסיכואנליטית שלכם, חושבת על כך, או אפילו מה אתם חושבים על כך... אם אתם יכולים להיות פתוחים לרווחה, אני חושב שיש סיכוי שתוכלו ללכוד כמה מן המחשבות הפרועות הללו... שתאפשרו להן לשכון בנפשכם – לא משנה עד כמה הן מגוחכות, מטופשות או לא-הגיוניות ... ושתוכלו להחזיק בהן די זמן באופן שתוכלו לנסח מה הן אומרות" (וילפרד רופרכט ביון, מתוך הסמינר האיטלקי הראשון).

בספר זה מובאות במלואן ההרצאות שנתן הפסיכואנליטיקאי הבריטי וילפרד ביון ברומא בשנת 1977, כשנתיים לפני מותו, במסגרת סדרת סמינרים פסיכואנליטיים שקיים בנוכחות בתו הבכורה פרתנופה ביון-תלמו, אשר תרגמה סימולטנית את דבריו מאנגלית לאיטלקית (תמונת האב ובתו ביום חתונתה מצורפת בפתח הספר).

בשונה מספריו התיאורטיים, אשר פעמים רבות אינם נהירים לנו בקריאה עצמאית ודורשים העמקה ולימוד משותף, יש בסמינרים אלו בהירות-ניסוח והמחשות קליניות המאפשרות לנו להרחיב את הבנתנו בנוגע ליישום חשיבתו של ביון למעשה הטיפולי עצמו. העריכה המדעית של המהדורה העברית תורמת להנגשת דברי ביון לקוראים.

לספר זה מצורפים פתח-דבר מאת המתרגמת והעורכת המדעית יעל מגל, פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית בחברה הפסיכואנליטית בישראל, ואחרית דבר מאת עמית פכלר.
כרמל
מאת: עופר אשכנזי, ערן רולניק, דוד בר-גל
תיאור: האם אלימות המונית היא בלתי נמנעת? האם טבעו של האדם מכריע אותו לצאת למסעי רצח בשם הדת, הלאום או הגזע? בשנת 1932, בעיצומם של משברים אלימים ברחבי העולם ועל רקע התחזקותה של המפלגה הנאצית בגרמניה, התבקשו אלברט איינשטיין וזיגמונד פרויד להתייחס לשאלות אלה ולהציע הבנה טובה יותר של מקורות המלחמה והאפשרות למנוע אותה. תשובתם של שני ההוגים היהודים סוכמה בחליפת מכתבים שהתפרסמה בשם למה מלחמה? והגדירה חלקים מהותיים בשיח על אלימות ומקורותיה בעשרות השנים שלאחר מכן. הספר איינשטיין ופרויד והמלחמה הבאה מציע תרגום עברי חדש לחליפת המכתבים ודיון מעמיק ברעיונות המובעים בהם, במקומם במחשבה של איינשטיין ופרויד וברלוונטיות של רעיונות אלה בתחילת המאה העשרים ואחת. דומה כי כיום, לנוכח משברי המנהיגות בעולם המערבי ובישראל, היחלשותה של הדמוקרטיה הליברלית והשפעתן הגוברת של תפיסות עולם שובניסטיות ואתנו-צנטריות, ראוי לחזור לרעיונות של איינשטיין ופרויד ולדחיפות שבה התייחסו אל הצורך למנוע אלימות.
כרמל
מאת: ליאורה נוטוב, עטרה שריקי, לובה ויסוצ'אנסקי
תיאור: ברוכים הבאים לעולמם המרתק של הפרקטלים – תופעה מתמטית שהילכה קסם על רבים, ובכללם שלוש המחברות של ספר זה. הספר מציע מסע בעולם הפרקטלים שיפגיש את הקוראים עם ביטוייהם המגוונים במחוזות המדע, הטבע והאומנות ויאפשר להתוודע לתכונותיהם, למאפייניהם ולפוטנציאל הגלום בחקירתם. המסע יסתיים בהגדרת הפרקטל, אותו יצור מסעיר ויפהפה שכשם שהוא מציית לחוק, כך הוא בלתי נשלט. לא פחות חשוב מכך, הצעידה בשבילי הגיאומטריה הפרקטלית תוביל לראיית המתמטיקה כתחום ידע שאינו רק מעניין, מאתגר ורב חשיבות, אלא גם מהנה. מחברות הספר השכילו לפרוש את רוחב היריעה של תורת הפרקטלים בצורה בהירה ומושכת, תוך מתן הזדמנות "לטבול את הידיים" בהכנת פרקטלים למיניהם ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מיופיים מכאן וממורכבותם הרבה מכאן. עולם עשיר של מושגים לא שגרתיים, עתירי יישומים ושימושים מפתיעים, מתגלה בהדרגה תוך כדי קריאה ועיון בדברים. אי-אפשר שלא להתפעל לא רק מהפרקטלים ומהמתמטיקאים הרבים שתרמו לפיתוח התורה המדהימה, אלא גם ואולי בעיקר מההשקעה העצומה באיסוף הפרטים הרבים ובארגונם ברצף לוגי אשר מקל מאוד לעקוב אחריהם. (פרופ’ ניצה מובשוביץ-הדר)
מכון מופ"ת
מאת: חגי שלו
תיאור: האם אתם מרגישים שאינכם טובים מספיק? האם הפרפקציוניזם והריצוי מנהלים אתכם? האם לרוב אינכם בטוחים שיש לכם יכולות או כישורים מספיקים על מנת להצליח? מתהלכים בעולם תקועים, אפופי תחושת החמצה והיעדר מימוש עצמי בתחומי חיים שונים, תוהים אם אי פעם תוכלו לחוות את ההצלחות בהן אתם חושקים? אם עניתם בחיוב אפילו על חלק מהשאלות, נראה שגם אתם שבויים ב'מִלכּוד המצוינות'. 'מִלכּוד המצוינות' הוא מעגל שוטה, מעגל זדוני או מעגל קסמים, המורכב מסדרת אמונות, פרדיגמות והרגלים שליליים עוקבים, המזינים אלה את אלה בדרך שלילית מתעצמת וגוברת, ללא מוצא לכאורה. מדובר בתבנית התנהלות שלילית, שחוזרת על עצמה ופוגעת בביטחון העצמי, בדימוי העצמי ובערך העצמי. אינכם לבד! קרוב לארבעים אחוז מהאנשים בעולם שבויים במעגל קסמים שלילי מתעצם והולך זה. בספר שלפניכם חושף חגי שלו מעגל זדוני נסתר זה, ומעניק לקוראיו כלים שיסייעו להם להשתחרר ממנו. בשנת 2005, מצא עצמו שלו מתוסכל מחייו וחיפש דרך חדשה. הוא עזב משרה נחשקת ובטוחה כסמנכ"ל כספים בחברת הייטק, עם שכר גבוה בצידה ונתקע במִלכּוד המצוינות ללא מוצא. בתהליך שינוי קריירה, הוא חקר את התבנית שלו, פענח אותה ומצא את הדרך להשתחרר ממנה. כעת, שלו מזמין אתכם לוותר על בילוי של שנים על ספת הפסיכולוג, לקרוא את הספר ולגלות כיצד להשתחרר ממלכוד המצוינות שלכם, שלב אחר שלב.
איפאבליש הוצאה לאור
מאת: אייל נווה, נמרוד טל
תיאור: חינוך היסטורי הוא תהליך שבו חברה נתונה מטפחת ומעצבת תודעת עבר לחבריה. במסגרת החינוך ההיסטורי עוזבת ההיסטוריה את כותלי מוסדות המחקר, משתחררת במידה רבה מכללי העיסוק המדעי ונרתמת למטרות שונות. מגוון השימושים האפשרי בהיסטוריה, ריבוי הזירות והנפשות הפועלות וכן האינטראקציה ביניהן הופכים את החינוך ההיסטורי לתהליך מורכב ודינמי. בישראל, שבה לעבר תפקיד מכונן, זהו גם תהליך בעל משמעויות פוליטיות וחברתיות עמוקות, ולכן הוא רווי מתחים ומחלוקות. חינוך היסטורי: זירות וזיקות מציע מבט רחב ומקיף וראשון מסוגו על זירות מרכזיות שבהן מתקיים חינוך היסטורי בישראל וכן על מגוון הזיקות שבין הזירות, כגון כיתות הלימוד, משרד החינוך, מכללות להוראה, המרחב הדיגיטלי, המרחב הציבורי, ספרי לימוד, קולנוע, מסמכי מדיניות ועוד. את המאמרים שבאסופה כתבו אנשי ונשות מחקר ומעשה שלקחו ועודם לוקחים חלק מוביל בעיצוב החינוך ההיסטורי בישראל מתוך התבוננות מבפנים על הזירות השונות ועל זיקות הגומלין שביניהן.
מכללת סמינר הקיבוציםהקיבוץ המאוחדמכון מופ"ת
מאת: עופר שיף, אלעזר בן לולו
תיאור: בין החברה הישראלית לתנועה הרפורמית מתקיים שיח ושיג מתמשך על גבולות, על זהות, על קהילה ועל מקום. מדוע? באיזה אופן מנהיגיה וחבריה מתמודדים עם החברה הישראלית? מיהו קהל היעד הישיר והעקיף של התנועה? כיצד היא נתפסת בעיני קבוצות שונות בציבור הישראלי? אילו סדקים, מתחים ומאבקי כוח בחברה הישראלית חושפים המחקרים המכונסים בספר זה?

באסופה זו מוצעת בחינה היסטורית, סוציולוגית ותאולוגית של התנועה הרפורמית בישראל, התעמקות במבט הישראלי על התנועה והתבוננות בשלל נקודות המפגש של התנועה עם החברה בישראל.
מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות, אוניברסיטת בן-גורין בנגב
מאת: מולי קימל
תיאור: יוצרים קולנוע בבית הספר התיכון מוליך את המורה בהוראת הקולנוע המעשי בבית הספר התיכון צעד אחר צעד, משלב הקמת המגמה ועד לסרטי הגמר ולערב ההקרנה, ומעשיר אותו גם במישור הטכני של מקצועות ההפקה וגם במישור הפדגוגי. נוסף על המקצוענות המעשית הנרכשת במגמה, מהלך יצירת הסרטים בבית הספר התיכון הוא מעיין שופע של יצירתיות אישית וקבוצתית, כר נרחב לחינוך לערכים ולמחויבות חברתית וצעד חשוב בהתבגרות בני הנוער. ספר זה יעזור למורה להביא את תלמידיו להצלחה בשני המישורים, הטכני והערכי. מולי (משה) קימל הוא בוגר המחזור הראשון של בית הספר לקולנוע 'מעלה', צלם ובמאי, מורה לקולנוע בבתי ספר תיכוניים זה עשרים ושש שנה ומדריך מורים לקולנוע במכללת הרצוג.
תבונות
מאת: דיאנה דניאל שרים
תיאור: ספרה של דיאנה דניאל שרים מציע מזיגה בלתי שגרתית בין עולמה הפסיכואנליטי של התאורטיקנית הידועה מלאני קליין לעולמות המעורבות והאקטיביזם החברתי. זהו ספר ייחודי ומרתק, הנשען גם על ניסיונה העשיר של המחברת כמנהלת היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטה העברית במשך שנים רבות, ומאז פרישתה – כמטפלת מקצועית בתחום הנפש.

כמו בספרה הקודם, "מדרשי שיר", גם לאורך ספר זה משובצת שירה עכשווית, המוסיפה לו איכות פיוטית.
הוצאת גמא
מאת: נעמי גל
תיאור: ספר רחב יריעה זה הוא המשך לספרה הקודם של נעמי גל, "אלימות נגד נשים" (2003), אשר דן בשאלה האם אלימות כלפי נשים היא נורמה או סטייה. המחקר הנוכחי שארך כעשור מרחיב את היריעה לאלימות במשפחה הישראלית, אלימות שהולכת ומחמירה וגובלת ברצח נשים. שנת 2022, למשל, מדווחת על רצח של 24 נשים על ידי בני זוגן. אלימות במשפחה מופנית לרוב ביחס לחלשים במשוואה, ולרוב מדובר בנשים ובילדים. ספר זה דן באלימות במשפחה בקבוצות שונות בחברה הישראלית; הוא מדגיש מספר סוגיות חשובות: אלימות במשפחה קיימת בכל מגזרי החברה הישראלית; העלייה במודעות בקרב כלל האוכלוסייה הביאה למחאות והפגנות, כך שבשנת 2018 למעלה מ-30 אלף נשים, גברים וילדים הפגינו נגד אלימות במשפחה ורצח נשים, כמו גם נגד רפיסות ממשלות ישראל לדורותיהן ביחס לטיפול באלימות, בקורבנות ובתוקפים. בעשורים האחרונים ישראל קלטה למעלה ממיליון עולים, ואי לכך במחקר הנוכחי ניתן דגש על תהליכי הגירה והשפעתם על אלימות במשפחה. כפי שעולה מהספר, אחת הסיבות להחמרה במצב האלימות במשפחות עולים היא הסתגלותן האינטגרטיבית של נשים לעומת ההלם התרבותי-חברתי והנסיגה שחווים גברים. תופעה זו הופכת להיות חמורה במיוחד במעבר מחברה מסורתית-פטריארכלית לחברה מודרנית. לצד זאת המחברת בוחנת לעומק את סוגית האלימות ורצח נשים בחברה הערבית.
רסלינג
מאת: אורטל סלובודין
תיאור: אימהות רבות בימינו חשות שאשמה היא חלק כמעט בלתי נפרד מלהיות אמא, מעין משהו ש"בא עם התפקיד". הדיון באשמה אימהית בולט מאד בתרבות הפופולרית, בשיח היומיומי של אימהות ובמדריכי ההורים למיניהם. הספרות האקדמית והקלינית, לעומת זאת, עדיין נמצאת מאחור.

ספרה החדש של אורטל סלובודין מציע נקודות מבט חדשות על התפתחותה וכינונה של אשמה אימהית בתרבות בת-זמננו. הוא עוסק בשורשיה הפוליטיים, החברתיים והתרבותיים של אשמה האימהית, בהשלכותיה של האשמה על חיי הנפש של האם ועל היחסים עם ילדיה, ברטוריקה המייצרת אשמה, בקשר בין תפיסת זמן לאשמה (למשל במושג "זמן איכות"), במופעים של אשמה אימהית בתרבויות שונות ובקשר שלה לבושה אימהית.

אשמא מיועד להורים ולאנשי מקצוע המבקשים לבחון מחדש את ההנחות החברתיות המקובלות אודות מהי "אימהות טובה", ולאמץ מבט עכשווי והטרוגני יותר של אימהות בהקשרים חברתיים ותרבותיים. הספר מבוסס על ממצאי מחקר אמפיריים, ניתוח טקסטים של אימהות ושל מומחים להורות, לצד מקורות ספרותיים.
רסלינג
מאת: רקפת אפרת-הולצר
תיאור: קריסה לתהום, אובדן שאין להשיבו, נפילה שנחווית כעצב תהומי, תחושת מוות, אי-קיום, תעתוע וחוסר פשר במישור האישי, לצד שקיפות חברתית, דיכוי וניצול במישור החברתי – אלה החוויות שבהן מתבונן באופן רב-תחומי ומעמיק הספר אין קץ לאין שובך. רקפת אפרת הולצר מציעה המשגה חדשה להתנסויות אלה – ״שלילה כפולה תהומית״ – על יסוד ההנחה שלמופעיהן בתחומי החיים השונים קיים מבנה משותף. ההמשגה נשענת על הפרה של ״חוק השלילה הכפולה״ הלוגי. במקור, חוק זה קובע ששלילה של שלילה שקולה לחיוב (״לא לא״ פירושו ״כן״). במבנה החריג המוצע כבסיס להבנת ההתנסויות הנדונות, שלילת השלילה מייצרת שלילה נוספת, עמוקה יותר, והיא למעשה מניעה תנועת שלילה רקורסיבית, אינסופית – כמעין מערבולת חסרת מפלט. פעולות מודעות או לא-מודעות כגון הטלת ספק, הכחשה, שלילה פסיכולוגית או אי-הכרה באדם כשווה ערך, הן כולן אקטים של שלילה שהכפלתם מניעה את אותה תנועת סחרור לופתת והרסנית. הספר פותח בסקירת משמעות השלילה ו״עבודת השלילי״ בלוגיקה הקלאסית, בפילוסופיה ובפסיכואנליזה. חלקו המרכזי מראה כיצד המבנה המוצע מכונן את תפיסת הספקנות הפילוסופית, את המבנה הנפשי המלנכולי ואת ״שפת השלילה״ של המלנכולי/ת כפי שהיא באה לידי ביטוי בכתיבה פואטית ובקליניקה, כמו גם את הדיכוי החברתי של נשים הממוקמות ב״שוליות מצטלבת״ ועוד. נושאים אלה ואחרים נידונים בצורה נגישה ומרתקת, בין השאר באמצעות קריאה ביצירות מהספרות והשירה העולמית. ״שלילה כפולה תהומית״ יוצרת מצב שממנו יקשה על היחיד או הקבוצה החברתית להיחלץ בכוחות עצמם. אולם אין זה מצב חסר תקווה. היציאה ממנו אפשרית, לטענת המחברת, בעזרת יחסים עם זולת מחייב ומחויב. כפי שמנסח זאת עמנואל לוינס: ״רק האחר יכול לומר הן, החיוב מגיע ממנו״.
רסלינג
מאת: דן פולק
תיאור: צפיית גברים בפורנוגרפיה הפכה זה מכבר לתופעה שגרתית, נפוצה ואולי אף נפיצה. מדובר בהרגל המלווה נערים וגברים רבים מתחילת גיל ההתבגרות ולאורך שנים רבות, גם בבגרותם. ברוב המוחלט של המקרים הצפייה בפורנוגרפיה צמודה לאוננות, ולהיפך, ולפיכך שתי הפרקטיקות הפכו אצל גברים רבים לאחת – פרקטיקה שאותה מכנה המחבר "פּוֹרְנֵנוּת". ספרו של דן פולק הוא מחקר איכותני בשדות הסוציולוגיה, הפסיכולוגיה והסקסולוגיה. 25 גברים – הטרוסקסואלים והומוסקסואלים, חילוניים ודתיים, צעירים ובוגרים, רווקים וזוגיים – מביאים ומביעים בלשונם את תפיסותיהם על משמעויות הצפייה בפורנוגרפיה ביחס לחייהם. "בין החבר'ה מדברים על זה, אבל רק בדחקות, לא ברצינות" – הם טוענים, ולכן שיח רציני ומעמיק על צפייה בפורנוגרפיה היווה עבור חלקם פעולה חתרנית כנגד, מה שהמחבר מכנה "הָסְטָקַה" – הכתרתם כסוטים באמצעות השתקה. מדברי המרואיינים העמיק המחבר לתפוס ולתאר את יחסי הגומלין בין צפייה בפורנוגרפיה לבין פעולת הפנטזיה כ"חומר דלק" לעוררות מינית, את התפיסות המתהוות אצל הצופים ביחס למציאות וביחס לזוגיות, כמו גם את כינון הגבריות במקביל לצפייה אינטנסיבית בפורנוגרפיה. חשיבותו של הספר בכך שהוא מציג תמונה חיה של תפישות מתהוות בחייהם של גברים רבים בעת הזאת, בחייהם כפרטים, בחייהם כבני-זוג ובחיי התרבות המערבית המודרנית. היכרות עם משמעויות אלו עשויה להיות חשובה עבור נערים וגברים בכלל, עבור נשים החיות לצידם ונשים בכלל, עבור מחנכים למיניות, מטפלים זוגיים, מטפלים מיניים וכלל המטפלים הרגשיים.
רסלינג
מאת: בניהו טבילה
תיאור: הישיבה התיכונית החרדית היא מוסד לימודים יוצא דופן: כישיבה חרדית היא מחנכת להסתגרות, התבדלות והתמקדות בלימוד גמרא; כמוסד תיכוני היא מלמדת תכנית לימודי חול מגוונת ופתוחה למציאות. לאורך השנים היא זוכה להתנגדות אידאולוגית עיקשת בחברה שאותה היא נועדה לשרת. ועם זאת, בדור האחרון שכיחותה עלתה והיא החלה לשרת קהילות חרדיות חדשות: ספרדים, חסידים ובעלי תשובה, בנוסף למעמד הביניים האשכנזי-ליטאי שאותו שירתה קודם.

מרבית הישיבות החרדיות בישראל אינן תיכוניות, כלומר אינן מלמדות לימודים כלליים ואינן מכינות את תלמידיהן להשתלבות בשוק התעסוקה. לכן רבים רואים בישיבה התיכונית החרדית מענה חיוני לחברה החרדית בפרט ולחברה הישראלית בכלל. הכרחי אפוא להבין את תנאי האפשרות שלה ככזו: את שורשיה ההיסטוריים, את מידת חרדיותה ואת הסביבה האידאולוגית שבה היא פועלת. האם, למרות הפולמוס המלווה אותה מראשיתה, היא יכולה להיחשב לבת נאמנה של החינוך הישיבתי? מדוע מתקיים פולמוס זה במעמד צד אחד, השולל אותה ואת דרכה, בלא שהיא נדרשת לביסוס אידאולוגי מפורש? ספרו החשוב של בניהו טבילה, אשר מתבונן בחרדיות כפנומן דתי שאינו מצטמצם למובניו ההיסטוריים והסוציולוגיים, משרטט תשובה מורכבת לשאלות אלה: בעוד שהישיבה התיכונית החרדית יכולה להיחשב ממשיכתן של דגמים ישיבתיים ארוכי שנים שסדר היום בהן לא הצטמצם ללימוד גמרא בלבד, כמו למשל הישיבה מרחיבת-הדעת, אתגריה החינוכיים והדתיים מצריכים התמודדות מיוחדת.

המחבר מתבונן מחדש בהתייחסויות לישיבה התיכונית החרדית בספרות התורנית ובמחשבה הציבורית החרדית ומסווגן לסוגיהן. התמונה המתבררת מורכבת ועשירה מכפי שניתן להבין במבט ראשון: לצד ההתנגדויות החד-משמעיות קיימות עמדות דואליות, ואף כאלה התומכות בה באופן מעשי. היעדר הביסוס האידאולוגי המפורש מתברר לאור דיון במשנתו של רבי אלחנן וסרמן (1875-1941), מהוגיה הבולטים של החרדיות. אי לכך, עבור רבים מראשי הישיבות התיכוניות החרדיות לא מדובר ביישומה של אידאולוגיה אלטרנטיבית, חוץ-תורנית, אלא במענה לצרכי השעה.
רסלינג
מאת: דנה אמיר
תיאור: ספרה החדש של דנה אמיר, גלות הגוף המדבר, מתחקה אחר היכולת של הנפש האנושית לאתר את נקודת המנוף שלה, ובאמצעות נקודת המנוף הזאת לחלץ את עצמה מלב התופת, כלומר לחרוג מאינספור הווריאציות של חוסר הישע: מעמדת המסופר לעבור לעמדת המספר, מעמדת התובע את עלבונו לעמדת מי שנכון להיסלח ולסלוח. נקודת המוצא של הספר תופסת את האדם כ"שָׁלֵם לִירִי", כלומר כמי שיש לו החופש והכוח להבנות מחדש את המציאות הפנימית והחיצונית, ובאופן הזה לשוב ולרומם את עצמו, בכוח עצמו, מכל תהום.
רסלינג
מאת: טובה מוסט, רחל גלי צינמון
תיאור: הטענה המקובלת בדבר ההקשר החברתי והפוליטי המגדיר לקויות מהדהדת זה זמן רב בקרב קהילת החירשים, קהילה עם שפה ייחודית, תרבות וחיי קהילה עשירים. בניגוד לקהילות אחרות של אנשים עם מגבלות שונות, אשר נחשפו רק לאחרונה לגישות חברתיות וביקורתיות כלפי מוגבלות, קהילת החירשים מחזיקה בגישות אלה כבר למעלה ממאתיים שנה לאור ההכרה בתרבותה ובשפת הסימנים. החידושים הטכנולוגיים בעולם הרפואי מהווים נדבך נוסף אשר מעשיר ומאתגר את אנשי המקצוע המתמקדים בטיפול ובחינוך אוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים. הספר חיים עם המגוון עוסק במחקר על כבדי שמיעה וחירשים וביישומו בהתערבויות רפואיות, חינוכיות וחברתיות. מתוארים בו מחקרים עדכניים שנערכו בקרב אוכלוסייה זו בישראל בפרספקטיבה התפתחותית, רב-תחומית ורב-תרבותית. מחקרים אלו מציגים גישות שונות באופן המאפשר לקורא להעמיק בהן בנפרד וכמכלול. את פרקי הספר כתבו אנשי מחקר ושדה ממגוון רחב של דיסציפלינות )קלינאות תקשורת, ייעוץ חינוכי, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, תרבות, תיאטרון ובלשנות( וממגזרים תרבותיים שונים בישראל, בעלי מוגבלות שמיעתית ובעלי שמיעה תקינה.
מכון מופ"ת
מאת: אבירן בר-און
תיאור: “כל הדרך למיליון כרוכה בהצבת מטרות ללא הפסקה. רובנו לא נולדים עם כפית של זהב בפה, אין לנו יד מכוונת המלווה אותנו צעד-צעד ומלמדת אותנו כיצד לעשות את המיליון הראשון, ומשכורות עתק לא משתלשלות לחשבון הבנק שלנו מדי חודש.”

בספרו מלמטה – יומן עסקים מתאר לנו אבירן בר-און את הדרך שעשה במשך שנים בעסקים על מנת להגיע למטרה אותה הציב לעצמו בגיל 23 – לעשות את המיליון הראשון. מתוך אמונה בהצלחה שלו ורצון לדרבן את עצמו, הוא התחיל לכתוב ספר המתאר את הדרך אותה הוא עובר. האירועים מתועדים כמו ביומן אישי, אבל מתוך מודעות לכך שהוא רוצה שהספר הזה יהווה עזרה לאותם אלו שייקחו אותו לידם – יזמים ויזמיות בראשית דרכם עם עיניים רעבות ורצון לחתור קדימה. הספר מתחיל בשנת 2010 ומתאר לנו את הצלחותיו וכישלונותיו לאורך עשור שלם, כאשר הוא מטפל בנושאים שונים ובהם: קבלת החלטות, כללי אצבע בעולם העסקים, הסתגלות למציאות משתנה, קשיים מנטליים בלתי נפרדים מהדרך, יצירת הצלחה לטווח קצר/ארוך.
ספרי ניב
הצג עוד תוצאות