|
עמוד:215
המים , מלאה בתיירים , מבטים , מבעים . רואים אותי מרבר אליך , כן , אליך הקורא , עכשיו . וזוג אחד היושב על הסירה הקשורה וצמודה למזח , כאן , כבית קבע , תופס את פשר הדיבור המוזר , בשפה מוזרה , המתגלגלת עם הרוח על פני המים אל עבר הים . והנה , בכיוון ההפוך נכנסת אל תעלת המים , מתחת לגשר , סירה פרטית מעץ מהגוני , יפהפייה , משייטת ממש לצדי . פנים מופיעות לעברי בשלוות שיח מבע , תנועה , הנהון ראש של הכרה חמה בנוכחות משותפת הדדית על זמנית . עקרון ה"לא תרצח" של לוינס איננו המכונן הבלבדי של המשמעות הפועלת בשיח . לתפיסתי , ה"לא תרצח" של לוינס הוא עקרון אתי קהילתי חברתי ( כבר דובר על כך לעיל , ( ורק במקרים קונקרטיים מסוימים ביותר מהווה את החיכוך שבשיח . גמישותה של הכוליות הפתוחה , הנשענת על איכותה של הפלטפורמה הגנרית , היא המאפשרת את חוזקה ואיתנותה אל מול השינויים הרוחשים , אל מול ועם השיח הפועם במרחב . ושוב אני חוזר ומדגיש : הפעולות שאנו מייצרים בהיותנו בהכרה מודעת אל מול סך פעילויותינו ( מודעות ושאינן מודעות , ( הן יחסית קטנות מאוד אל מול יכולתה של הפלטפורמה לשמר את עצמה , בהיותה קולטת , תופסת ומתמידה את המשמעויות לפעילויות במצבנו במרחב . כפי שכולנו יודעים , גם בהכרה מודעת קיימות תפיסות שונות של מציאות בדרגות ערך של איכות ; אריסטו , למשל , המלמד וממליץ על תפיסת מציאות השואפת לפעילויות קרובות ל"קו האמצע , " או שפינוזה המלמד אותנו ב"אתיקה" את תפיסת המציאות הרוחשת , מקור הרגשות ושלבי איכות ההכרה המודעת עד לדרגת ההכרה השלישית של . natural intuitiva בכל עת היחיד חווה ניסיון , חווה לימוד . כדאי לחנך , ללמד וללמוד לתפוס את המציאות כמרחב אימננטי למשמעויות פועלות , ממשך הניסיון האישי ומנסיונם של אחרים בתוך קהילה וסביבה , תוך היות המלמד לומד חלק פועל במרחב . מתודה זו מאפשרת מימוש של תפיסת מציאות איכותית יותר במשך חיים מאושרים יותר .
|
|