3. תפיסת מציאות סובייקטיבית

עמוד:208

לבכתבת וכוי ) ותקשורת אחרת , כמו תנועתיות , צורניות חושניות וכר , מאפשרות ומחוללות את התרחשותו של השיח . השיח לסוגיו מבטא סוגים ומצבים שונים של ההתרחשות עצמה ואיכותה במובן האתי של "טוב" ועד "רע . " קיים שוני בין שיח של יפנים לשיח של אנשי המזרח התיכון בג'סטות שונות , בפתיחות וסיומות שונות של שיח , אך על אף השוני בין הקהילות , קיימת הרמוניה אוטונומית בכל אחת מהחברות האלה . אנחנו יכולים לראות את השיח במצבים שבהם קהילה נמצאת בחרדה איומה , כמו ביתן במחנה ריכוז , דרך ההתרחשות וההתנהלות האתית בתוך הביתן , בהתאם למצב יחידיה במרחב . השיח הוא לא רק צורה , הוא התוכן הקהילתי , הדלק המחבר ומחייה את הזהה והאחר לפעילויות ולהתרחשויות חיות נמשכות , משותפות בו ובקהילה . חיים " המשנה הסדורה : ארץ תקווה" על ביאוריה ( שעדיין לא פורסמו ) ו"תורת המחוללים" מפתחות מתודה המאפשרת את הרחבתם של אופקי הראייה הכרה של היחיד והקהילה בתפיסת מציאות עצמם וסביבתם . כפי שהוסרל עצמו ראה , שלפנומנולוגיה יש תפקיד בהרחבת אופקים , שהיא שואפת לאופקים חרשים , הכרה חדשה , כפי שלוינס חיפש וקרא לתפיסת הכרה חדשה " . המשנה הסדורה : ארץ תקווה" מכילה בתוכה כבר בפתיחתה מפתח המורכב מעשרה יסודות שלובים ודינמיים , המאפשרים את הרחבתה של איכות ההכרה . היסוד החמישי "חיים מסע אחד , יחיד , בזמן" מכיל בתוכו בעת ובעונה אחת גם את הפנים וגם את האינסוף . ייחוד ואיחוד בריבוי . אמנם התרחשות ההכרה היא אונטולוגיה , אך באותה העת היא תופעה החיה במרחב הפועם , נעה והווה בנוגה הנשפך תמיד במרחב המשמעויות הפועלות המפיחות בנו חיים .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר