|
עמוד:200
רואה בתשוקה מקור חיות אינסופי , פורץ כל גבול , כנמשך מהאינסוף , בדומה לראייתו והגדרתו של הובס את החירות . לשיטתו , "בסופו של דבר הוא שואב את החירות מהתשוקה שאיננה נובעת מחוסר או מהגבלה , אלא מעודף של אידאת האינסוף . " בעוד שעל פי עקרון המשמעויות הפועלות , החירות היא בהיות המציאות אפשרית , מציאות בעלת אפשרויות פעולה , מציאות המאפשרת בחירת פעולה או פעולות בהתאם לתופעה במרחב . לוינס רואה בתשוקה סוג של אנרגיית חיות , ברומה לרקארט , בעור ש"תורת המחוללים" רואה בתשוקה איכות מסוימת של פעילות המשלבת רגש עם חוש אל מושא , אובייקט חיצוני או פנימי ל"אני" הרציף , גם כאשר מושא התשוקה הוא אנרגיית החיות עצמה . אנרגיית החיות הינה ממד הרוחש כיחסים , במשמעויות פועלות במערכות חיות , המתממשות כהתרחשות חיה , תופעה הווה במרחב , ומחולל הכרה טהורה משמש כבקר לאופטימיזציה של אנרגיית החיות . לתפיסתו של דקארט , המבוטאת ב"הגיונות , " בהגיון השלישי , הוא " רואה בבירור כי יש בעצם האינסופי ממשות רבה יותר מאשר בעצם הסופי . " הרי גם מתוך הראייה האטומית שלנו אנו סוג מין החי של מורכבות והתרחשות אינסופיות בפעילויותינו כל רגע ורגע , ובפעילויותינו המשותפות עם אחרים , יחד עם הטבע החי הרוחש במרחב ההווה . לתפיסתי כאמור , המציאות הינה מרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , התרחשות של ייחוד ואיחוד בריבוי , התרחשות של ריבוי המורכבת מאינסופיותם של ייחודיות פועלות במרחב . בן האנוש , כמין וסוג מן החי , רוחש על גבי הפלטפורמה הגנרית יחד עם האיכויות הסובייקטיביות של מחולליו , המאפשרות את הבניית ה"אני" היחידני הרציף ; "אני" בעל ייחודיות סובייקטיבית דינמית משתנה , סינגולארית , המאפשרת את חירות הבחירה בפעולה סובייקטיבית 155 שם , עמי . 173 156 רנה רקארט , הגיונות ( תרגום : ד . מנור , ( תל אביב-יפו , , 2006 עמי . 82
|
|