3. תפיסת מציאות סובייקטיבית

עמוד:193

ולהשתתף בשיח חוצה גבולות , קהילות ומדינות . האפשרות להביט , להבחין בזהה שבנו , מאפשרת שינוי בתפיסת המציאות , ההתרחשות . תופעת התקשורת רוחשת הזנה והטענה חוזרת בין יחידי האדם ובין המגה חברות , תוך התרחבות והעמקה של רשתות האינטרנט החופשי לפלטפורמות תקשורת פתוחות , המשמשות במסנני בקרה ושליטה . מנקודת הראייה של הנאורות , זוהי התרחשות טובה במהותה , שהרי היא מרחיבה את האפשרות לחירות המחשבה וחופש הפעולה תוך ראיית השוויון כערך . אך בפועל , מבנה הסדר והארגון הקיים של המידע המקודד עדיין מאפשר ומייצר מניפולציות תקשורתיות " ) מידעניות ( " דרך פרסומות מכווננות , המנצלות את רגישותה ושבריריותה של הפלטפורמה הגנרית האנושית , של הזהה בינינו . מיוצרים ומשווקים תכניות שידור ואפליקציות שונות בעלות תכני אופי והתנהגות המשותפים לחתך הרחב ביותר של הקהילה . בסיסם מעוגן בחרדות מצויות וצרובות , אשר משעבדות את היחיד ומקבעות אותו לתשוקה אל אותו "טוב" משווק , לדפוסי סיפוק מהירים ו"הצלחה . " מייצרים שקיקה להגשמת סיפוק מהיר ו"שלמויות" למיניהן , מאופנה ועד מזון ובריאות , לרידוד ובלבול בין רגשות וחושים , תוך העמקת עוצמתן של תכונות אופי חרדתיות , כדי להניע אנשים למירוץ בלתי נפסק של ניסוי וטעייה עיוורת אחרי "מארזי אושר" למינם . בפועל כיום , התקשורת הממוסדת הפכה לשופר התעמולה של מוקדי כוח שהם שילוב בין הון ושלטון . גם בתוך המדינות הנאורות , הידועות ומוגדרות כדמוקרטיות - תחת הכותרת של חירות , נאורות וקידמה , קרי - מתרחש לו מאבק אחורי מחושב , מתוזמן , משולב , של כוח הנמצא בידי מעטים , המניע מיליארדי בני אדם לתוך תבניות מסודרות , מארזים של הקשרי מידע סיבתיים , המשאירים אותם בתוך אותה אפלה , בתוך אותו שעבוד , סבל ועיוורון . הובס , מראשוני הנאורות , ראה כזכות הטבעית של האדם את " החירות אשר לכל אדם , להשתמש כרצונו בכוחו שלו לשם שמירה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר