3. תפיסת מציאות סובייקטיבית

עמוד:190

בני האדם , ביקורת זו קיימת גם לגבי היתכנותם בטבע בכוליותו . דהיינו , האם "טוב" עד "רע" בהקשרי סמנים גנריים לפעילות קונקרטית סובייקטיבית , קיימים לא רק בשימושו של האדם כמין חברתי מהחי , אלא גם קיימת הכרה ראייה ( מודעת ושאינה מודעת ) של "טוב יותר" ו"רע יותר" אל מול "הטוב כשלעצמו , " המתחוללת גם במיני החיים האחרים ? הפלטפורמה , המבנה הגנרי למערכות חיות , מאפשרת התמרת משמעות יחס ( מושגים גנריים ) לסוג של פעילות קונקרטית המקודדת ומסומנת בהקשרה כ"טובה" עד "רעה , " לכל מין חי , כולל השחפים , היונים והעורב הזה , המתבונן מן הצד . סמני ה"טוב" וה"רע" הבסיסיים , הגנריים , המסמנים התרחבות או צמצום באנרגיית החיות , משותפים לכל מיני החי , לא כל שכן לכל מין האדם . עלייה באנרגיית חיותו של היחיד החי משמעה "טוב , " וירידה באנרגיית חיותו משמעה " רע . " הפלטפורמה הגנרית היא המאפשרת את המרת היחס , התמרת הנסמנים המושגיים הגנריים המאפיינים את הפעולה הנבחרת ( חומר , תנועה , צורה , ובו ( ' המסומנת , מקודדת ומעודכנת בערכה כ"טובה" עד "רעה , " לפעולה סובייקטיבית קונקרטית הנצרכת כהדמיית החוויה הקונקרטית במאגרי הזיכרון ההקשריים . ערכי ה"טוב" וה"רע" הנורמטיביים , האובייקטיבים לקהילת אדם וחי אחת , עשויים להיות שונים , אחרים ואובייקטיביים לקהילה אחרת , על הווריאציות השונות ביניהם , ובהתאם לתפיסת מציאותם במרחב . יכולת האבחון בשינויים החלים באנרגיית החיות היא אחת מהתכונות המשותפות לנו ולכל חי . השוני הוא בגוון תרגומן של משמעויות לפעולות , בהתאם למצבו ההולם של היחיד החי במרחב . והנה , כל להקת השחפים והיונים שוחה כאחת לאחור , מתרחקת משאריות פיסות הלחם המתוק שמתנדנדות עדיין על המים . מתרחש 144 להרחבה ראו : שם , מחולל זיכרון , עמי . 146

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר