3. תפיסת מציאות סובייקטיבית

עמוד:189

לחוויה הסובייקטיבית . מאחר שבני האדם יודעים כולם מחוויותיהם הסובייקטיביות כמה "רע" הוא המצב שאין אוכל , בריאות , סעד , דיור וכר / ומאחר , שהאדם הינו חיה חברתית על כל המשתמע מכך , אזי יחיד וקהילה , בשילובם , מזהים בנסיונם המשותף ערכים משותפים לפעולה המוגדרת "טוב" ועד "רע" בהיררכיה מוסכמת ואובייקטיבית לקהילה ויחידיה . לכן הנאורות , כאשר בחנה וביקרה את מושג החירות , הגבילה והכפיפה את מושג החירות הטהורה לתפיסתה , לטובת ערך השוויון , אותו שוויון מינימלי הכרחי בערך האדם , המאפשר חיים של כבוד . ההבחנה בשוויון ערך האדם אמנם נכונה , אך אין היא מיושמת בפועל , מאחר שיחד עם קבלתו של עקרון השוויון אחזו האנושות והנאורות , ועדיין אוחזות בתפיסת מציאות הנובעת מעקרון הסיבתיות והשלמות ומגדירות את ערך החירות כשחרור מכל המעצורים במירוץ להצלחה ושלמות , כמבואר לעיל . ( 41 ) שוב יושב על ספסל העץ לצד תעלת המים . מתבונן . המרחב סגרירי . הרוח נושבת , ומפעם לפעם מבצבצות קרני השמש מבעד לפתחים המתרחשים והמשתנים במסעם של לגיונות ענני הצפון מעל אמסטרדם . השחפים אוהבים את הסנדוויץ' הזה עם חמאה ונקניק הטמונים בלחם הולנדי פריך . מספר חתיכות קטנות של לחם חמאה ונקניק מושלכות אל המים האוצרים את המבע , ותוך רגע מגיעה במטס ססגוני להקה של שחפים ויונים , מרחפים אל מגש המים . עורב אחד נחת באיטיות סבלנית על הקרקע לצד הספסל , מתבונן יחד איתי במתרחש במרחב הסגרירי . הביקורת הבוחנת את היתכנותם של ה"טוב" וה"רע" כיסודות מושגיים גנריים הקיימים במרחב האימננטי למשמעויות פועלות ( במציאות , בקוסמוס , ( המשמשים כבסיס להתחוללותה של תורת מידות בקהילת

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר