|
עמוד:188
כאמור , מתוך כל פעילויותינו , פעילויות התפקוד ההכרתי המודעות שלנו הן שוליות ביותר , אבל הן מרכזיות בהשפעתן על אפשרויותינו להתחולל ולהתרחש במישורי האושר עצב וההנאה כאב , הבאים לידי ביטוי בתכונות האופי וההתנהגות שלנו . תפיסת המציאות היא היא המפתח לתפיסת העצמי היחידני , יכולותיו ומגבלותיו בהתאם למצבו במרחב . אנו חיים בתקופה שבה היחיד מגלה את כוליותו הפתוחה , האינדיבידואלית , בעודו תלוי במערכות חיצוניות לו , ביחס של עבדות ושיעבוד . החיכוך המתרחב בין התפיסה הנוכחית של המציאות על פי עקרון הסיבתיות והשלמות לבין , המציאות בפועל מייצר "הפרעות תפיסה , " "הפרעות קשב / ' כפי שאנו מכנים ומזהים אותן כיום . מדע שלם התפתח בנושא , מלווה בתעשיית אבחון , ליווי וריפוי , כפי שמתפתחת תעשייה דומה בתחום הדתות והתורות המיסטיות השונות . שוב נוצרים סמלים והדמיות חדשים ישנים ; סוגים ומינים שונים ורבים של אלוהים , המייצרים עוגן לתפיסת מציאות . עוגנים במותגים , אלילי תרבות , ספורט ואופנה , ידוענים וארגונים שונים , מקבוצת מנצ'סטר יונייטד ועד לחריץ באבן הכותל המערבי . כך שהשאלה עדיין עומדת : האם על פי עקרון המשמעויות הפועלות במרחב האימננטי האינסופי , ל"טוב" יש בסיס אוניברסלי משותף אחד בחברה האנושית ? לראייתי , במרחב האימננטי האינסופי למשמעויות פועלות רוחש סמן בסיסי הקשרי לפעולה במערכות חיות , המשויך ומזוהה כערך "טוב" או "רע" גנרי משותף . הבסיס המשותף בין יחידי האדם נמצא בשאיפה לאיזון באנרגיית החיות , דרך מחולל הכרה טהורה המשמש במתג ההומיאוסטסיס של אנרגיית החיות . המחולל בוחן ומזהה את מנעד השינויים באנרגיית החיות , ולכן כבר ברמות הפיזיולוגיות הבסיסיות ביותר קיימת הצריבה של הסמן ההקשרי הערכי של "טוב" ועד "רע" לפעולה , הגורמת לעלייה או לירידה באנרגיית החיות . דהיינו , כל בני האדם מרגישים בערכי "טוב" בהתרחבות באנרגיית החיות עד "רע" כצמצום וירידה באנרגיית החיות שלהם , בהיררכיה דינמית ובהתאם
|
|