הקדמה

עמוד:5

הקדמה שלושתנו מרצות במכללה האקדמית בבית ברל ועובדות יחד שנים רבות יחד במרכז התמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה במכללה . עבודתנו המשותפת , ההפריה והלמידה זו מזו הובילו אותנו לגבש תפיסה טיפולית ומערכתית ייחודית , ואותה נבקש לפרוש בספר זה . ספר זה מבוסס על מחקר שערכנו על בוגרי המכללה שהשתתפו בפעילויות המרכז בזמן לימודיהם . הרעיון למחקר התפתח אצל כל אחת מאתנו במשך השנים . כאשר נוכחנו שלשלושתנו מניעים דומים , הרעיון הבשיל לכדי החלטה לערוך מחקר ולהוציאו לאור בספר . מניעים אלו שייכים לשני מעגלים : מעגל חיצוני , המצוי בזיקה להתפתחות ההיסטורית של השיח הציבורי בנושא אנשים עם ליקויי למידה בישראל ובעולם ; מעגל פנים - מכללתי , המצוי בזיקה לאוכלוסיית המרכז : עובדים , סטודנטים ובוגרים . ד״ר סוזי רוסק הייתה שותפה לתהליך של הקמת מרכז תמיכה במכללת בית ברל מאז הקמתו . היום היא ממונה על תחום התמיכה בשפה האנגלית ועל בניית תכניות במחקר במרכז . ד״ר רוסק כתבה כמה ספרי לימוד בנושא הוראת אנגלית לתלמידים עם קשיים וליקויי למידה . עבודת הדוקטור שלה עוסקת בקשיים של מבוגרים עם ליקויי למידה לרכוש את השפה האנגלית כשפה זרה . היום היא ממשיכה לחקור היבטים לשוניים המקשים על תהליכי רכישת שפות בקרב אנשים עם ליקויי למידה . אריאלה דניאל - הלוינג הצטרפה למרכז כשלוש שנים לאחר הקמתו , והיא מנהלת אותו זה 13 שנים . בשש השנים האחרונות אריאלה מנהלת בה בעת שני מרכזי תמיכה באקדמיה : האחד במכללת בית ברל והאחר במכללת ספיר . היא עוסקת שנים רבות באבחון ובטיפול באנשים עם ליקויי למידה ובהכשרת מאבחנים ומורים בחינוך המיוחד . הלווינג הובילה צוותים עירוניים וארגוניים בתהליך ההקמה של מרכזי תמיכה לאנשים עם לקויות למידה . ד״ר אורית דהן הקימה לפני עשרים וארבע שנה מרכז תמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה במכללה האקדמית בית ברל וניהלה אותו במשך עשר שנים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר