3. תפיסת מציאות סובייקטיבית

עמוד:202

לי ולמרחב קריאות רמות , חוזרות , בתוך הגשם השוטף . הרטיבות , מבחינתם , היא "טוב" הרוחש במים ובאוויר . "הם , " זהים אחרים , עם יכולת רבה של שיח בתוך ועם הרוח והמים . כאמור , גם לבני האדם , כמין מן החי המתחולל על גבי אותה פלטפורמה גנרית למערכות חיות , ישנם מנגנונים להתרחשות תנועה ויצירת מבע קולי , המאפשרים לנו שיח , לתרגם ולתקשר לעצמנו ולאחר תחושות , רגשות ומראות , ליצור שיח פועל במסגרת פעילויותינו המהוות את מהותנו כהיות חי . הביאור הזה מכוון גם לראיית התרחשותה והתפתחותה של תורת מידות מתוך התחוללותה הפנומנולוגית של ההכרה בתפיסת המציאות . לתפיסתי , המציאות הינה מרחב המכיל סוג של יחסים ( משמעויות פועלות , ( המותמרים כבר ברמה הבסיסית של חירות הבחירה שלנו ( כמו מזון , ( לפעילות המוגדרת כ"טובה , " המעלה באנרגיית החיות של היחיד , עד "רעה , " המקטינה ומצמצמת את אנרגיית החיות של היחיד . ומכאן מתרחשת התשתית האתית , מאותה נקודה משותפת וזהה הקיימת בכל יחידי האדם , יכולת הבחנה בין פעולה "טובה" ועד "רעה" ושיוך ערכם ההקשרי בסמנים סובייקטיביים לפעולה , יחד עם היות האדם חי חברתי בשיח וקשר בין פנים לאחר . במפגש החיכוך והזיות מתרחשת תבנית אתית , מתאפשרת תבנית אתית משותפת לחיי קהילה , לחיי שיתוף . ( 42 ) תפיסת מציאות ללא שלמות תפיסתו של דקארט את המציאות נשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות , ולפיכך גם עסק בחקר הסדר של התרחשות התופעות ובשאלה האם האינסופיות קודמת לסופיות . ואכן , דקארט טוען שבגלל שלמות ממשותה של האינסופיות היא קודמת לסופיות . בעוד שעל פי תפיסתי את המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , האינסופיות היא המרחב עצמו . מרחב של אינסוף משמעויות פועלות . במרחב האימננטי

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר