|
עמוד:13
בור , או חזרו ליושנם לאחר שנדחו בשעתם ליום אחר מפני הוראת ההלכה שבמגילה' כגון יום ג' בתשרי ' שנקבע יום צום גדליה במקום יום טוב לזכר ביטול האד רכתא ; או יום י"ג באדר' שנקבע יום תענית אסתר במקום יום זכר לניצחון החש מונאים על ניקנ 1 ר . " וגם דבר זה ערכו חשוב להכרת תולדות ההלכה בישראל' אלא שאינו מן העניין הנידון כאן . 16 אמנם , תענית אסתר קדמה ליום ניקנור' אבל ביהודה המשוחררת בסלה התענית בזכות הניצחון על ניקנור , ואילו בגלות בבל העדיפו את נס פורים על נצחון החשמונאים וקיימו את התענית . ברבות הימים , כאשר יהדות בבל קבעה הלכות חיים ביהדות , דחתה את יום ניקנור מפני תענית אסתר .
|

|