|
עמוד:315
חלק ה שלשה הגי ונות , סיכום ומסקנות ( 60 ) ההגיונות האמסטרדמיים שהוצגו כאן , באים לפתוח את מסך העיוורון שהציבו ההגיונות הפילוסופיים השזורים לאורך תעלות המים . ההגיונות של דקארט , שפינתה , הוסרל , ברגסון , לוינס ורבים אחרים פועלים עד היום כזרקורי הכרה במרחב המציאות הרוחשת , ורק אלומות אורותיהם נראות כמשוטטות על מסך ההכרה האנושית . תפיסת המציאות האנושית בכללותה נשענת על עקרון הסיבתיות , אך גם תפיסת המציאות האנושית היא פנומנולוגיה התרחשותית התפתחותית . במשך ההתרחשות התפתחות של ההכרה חוזרים ונבחנים מנעדי האושר עצב והנאה כאב בסינכרון עם שאר המחוללים , כמו תנועתיות , שכל , הכרה טהורה , אופי והתנהגות . כוליותם הפתוחה והרוחשת של האנוש והקהילה היא הבודקת והמייצבת את תפיסת המציאות ההולמת אותם במצבם במרחב ובזמן . כך היה לאורך כל ההיסטוריה האנושית עד הלום . תפיסת המציאות הדואלית המושתתת על עקרון הסיבתיות והשלמות , מנביחה בפועל את השאיפה לשלמות כערך המכיל בתוכו את ממד ה"כוח" ( כספי מעמדי חברתי ) כחלק מאותה שלמות . בימינו , החברה האנושית היא עדיין חברה מעמדית , אשר יחידיה מחונכים מהגיל הרך "לטפס ולעלות , " "להצליח , " לפחות במובן המעמדי , תוך הבטחה לעוצמה , ביטחון ואושר . במשך חייו היחיד יוצר או רוכש את הנאותיו ,
|
|