5. הכרה כפנומנולוגיה משתנה

עמוד:306

כי השמים יואילו לפזה אי לפחות להפחית , את הבוררת הגדולה , על ידי שיעניקו לאנושות התגלות מפורטת קצת יותר , ויסירו במקצת את הלוט מעל טבעו , תאריו ודרכי פעולתו של המושא האלוהי . " ראשיתה של ההתרחשות החיה הזו היא בחיבור הפנימי של הפוריות , תוך כדי המעבר של כל תוצרי ההשפעות הגנטיות הקונקרטיות המונחלות מנקודת מצת החיות הראשיתי של "אני , " הנולד החדש , הרוחש עם אכזבות וכאב , אך גם עם אהבה , רוך , שיח , חום לב , והטבע הפועם תקווה . ראשית הדרך היא להכיר בייחודיות המופלאה של ה"אני , " של הפנים , של הזהה עם האחר . ומתוך המרחב הנפתח לנו בהתבוננות הזו , הן לגבי עצמנו בהתרחשותנו הן בפעילויותינו במרחב הסובב , נרחיב את ראייתנו ומעשינו בפועל , במציאות היומיומית , על הקרקע , ונשפר את איכות ומשך אושרנו בדרך הנשטפת בגשם משמעויות פועלות חיים . אפשר וכדאי לשמוע שוב את הקריאה האפיפנית "איכה ; " את הרוח המתהלכת בסיפור גן עדן , רוח המשך הפועם הקוראת , הנכה עצמך , היכן אתה במרחב , היה קןיים , היכן אתה עם דעת עצמך ? היכן אתה בכוליותך הפתוחה במרחב , איכה ?! עוד מגן עדן קסום , מרחב קסום , מלכתחילה ניטעו עצי הגן , עץ החיים ועץ הדעת , מלכתחילה רוחשת אפשרות הבחירה במרחב , חירות . "איכה" ב"טוב" ועד "רע" לך , לך התייצב בעצמך , לך לך למשכנו , כאן , על קרקע ממשית אמיתית , במשולש אמסטרדמי בוער ואיננו אכל , בין בית הכנסת הפורטוגזי שהוקם ב 1671 לביתו של רמברנרט ולפסלו של שפינוזה היצוק גלימת ציפורים , משקיף ברוח המים ומע 5 ה בכניסה לשוק מפגשי שיח . איכה ! 222 דוד יום , דיאלוגים על הדת הטבעית ( תרגום : מ . שטרנברג , ( ירושלים , , 2000 עמ' . 172 223 בראשית ג ט .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר