|
עמוד:276
על פי עקרון המשמעויות הפועלות , רואה את המרחב ואת הרוחש בו כמרחב אחד , ואין תפיסה זו סותרת את אפשרות האמונה או , במובנים מסוימים , את ערכי הדת . התפיסה ההכרתית החדשה מאפשרת את ההיתכנות שמעבר , את האפשרות של ה"מעבר" להיות המרחב רוחש משמעויות פועלות . המעבר למשמעויות פועלות הוא אפשרות לממדים אחרים בתוך המרחב , ובאשר למעבר לו , למרחב , לאינסוף , הכול הוא בגדר תפיסה מטאפיזית תיאולוגית . כדאי לנו , בני האנוש , להניח לאלוהים , להרפות ממנו . להרפות מאחיזה ולפיתה של ה"אחד , " לקבל ולהניח את ה"עצם , " להתבונן במציאות ולהרפות . לוותר על גמול בעולם הבא ולפעול אה משך החיים בעולם הזה , ההווה . בתוך המרחב ההכרתי קיומי שלנו קיים עדיין כל כך הרבה חדש לראות , לגלות ולחוות בו חיים איכותיים . עלינו לפתוח את מסך העיוורון אל עבר אופקי הכרה חדשים , להרחיב ולהעמיק את הראייה הכרה , להתבונן , ללמוד ולראות את התחוללות ההוויה , התופעה , את עקרון המשמעויות הפועלות , הפועל כמרחב אימננטי אינסופי המונכח במשמעויות פועלות . דלז וגואטרי ראו וחשו שהמציאות איננה מתרחשת על פי עקרונות הפיסיקה החומרית או עקרונות ומושגים פילוסופיים הנשענים על קרעי מידע או אילוצי פשר , ושברו את התפיסה הדואלית דרך תפיסת המציאות כמישורים ממדים במרחב , אך לא ראו מרחב אימננטי אחד . חיבור זה , "תורת המחוללים" ו"המשנה הסדורה" רואים את המציאות כמרחב אחד . שילוב של התרחשות התפתחות האמונה והדתות במאה השנים האחרונות עם פתיחתם והאצתם של מעברי המידע לסוגיו ומיניו לכל אדם על פני הפלנטה , ויציאתו של המידע והשליטה בו מידי 207 להרחבה ראו : משנה סדורה ; ארץ תקווה , תל אביב-יפו , , 2004 ביאורים : יסוד בי במפתח המשנה , " לכל עולם וסביבה ביקום חוקי טבע רוח הרמוניים , " עמי . 18
|
|