|
עמוד:255
פרטים והקשרים על התחוללות התופעות השונות בטבע , אך האנושות עדיין נמצאת תחת כיבוש , שעבוד ודריסה נמשכת , כאשר מעטים גורפים ומנכסים משאבים ותקוות של מיליארדי בני אדם . כולנו רואים את סדרי העדיפויות האבסורדיים , האירציונאליים , בחלוקת המשאבים באופן שאינו מאפשר בניית סביבה קהילתית אוהבת . האנוש נמצא עובר מסע אחד , יחיד בזמן , וברוב המקרים הוא עושה זאת בתנאי שעבוד , סבל ועיוורון . השעבוד הוא מעשה ידי אדם , לא תוצאה של מגבלות החירות . החירות קיימת בעצם האפשרויות שישנן לפנינו , והאדם בוחר באופן הפשטני ביותר , במודע או שלא במודע , בשעבוד . תפיסת המציאות שלנו היא המובילה אותנו בחיי היומיום , היא המכוננת את אתיקת חיינו וחיי צאצאינו בסביבת חייהם . על פי תפיסתי את המציאות כמרחב אימננטי אפשרי ולא הכרחי האנוש והאנושות יכולים לשנות את המבנים של תפיסת המציאות ובכך לשנות את דרך התנהלותנו , התרחשותנו על פני הארץ , שתהיינה ביתר שמחה והודיה תוך שיתוף בזוהר המשך של הבריאה . לוינס מנסה לאחוז בשני הקצוות של מושג החירות , אך נמצא מדלג ביניהם . מחד גיסא , הוא מאמץ את ההגדרה הפופולארית של הובס , הרואה בחירות שחרור כל המעצורים עד המוחלט , ומאידך גיסא , הוא רואה את מוגבלותה בהתייחסות לערכי מוסר . הוא אומר : "ההצדקה המוסרית של החירות היא לא ודאות ולא אי ודאות . היא משוללת מעמד של תוצאה , אלא מתממשת כתנועה ובחיים . " לוינס לוקח את החירות ומייצר שוב סוג של מיתר חוזר , כפי שהוא מגדיר אותו "הפיתול של המרחב , " אשר קובע שהחירות הינה חלק מהאינסופיות , בהיותה 197 שם , עמי . 256
|
|