|
עמוד:234
על ידי עצמי . " היא הנותנת - הפלטפורמה הגנרית על מחולליה עם המארג הסובייקטיבי יחידני , ה"זהה" ו"האחר" שבי גוף נפש , " אני , " הם המאפשרים את תפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות . כאמור , הייחודיות הינה שילוב של פעילותה הגנרית של הפלטפורמה " ) הזהה , ( " יחד עם הגנטיקה הקונקרטית המונחלת , והמידע הצבור והמעודכן מהניסיון הסובייקטיבי קונקרטי של היחיד " ) האחר . ( " מארג איכויות המחוללים , ( min-max ) הוא מארג דינמי , המאפשר שינויים במארז הגנטי המונחל . דקארט נוגע במרחב , הוא רואה ואומר : "שניסיוני הפנימי מורה לי כי האידיאות האלו אינן תלויות ברצוני כלל ( ולפיכך גם לא בי עצמי ;( שהרי לא אחת הן מתייצבות לפני שלא ברצוני , ממש כשם שעכשיו , בין ארצה בכך ובין אם לאו , אני חש בחום ; " וזה בדיוק מה שקורה בחלק הגנרי הזהה שבינינו . כולנו מרגישים בחום , אולי לא באותה איכות , אבל כולנו מרגישים בחום ( סובייקטיבי , ( כולנו מרגישים בקור ( סובייקטיבי , ( אך כולנו מרגישים חום וקור בהיררכיית סמנים מ"טוב" ועד "רע , " סובייקטיביים . זהו החלק הזהה בהחמרת משמעויות לפעילויות , דרך פעולת המחוללים הזהה הקיימת בכל אדם . זוהי פעילותו של מחולל חושניות המגע , המישוש , המתמיר תחושה חושנית של חום וקור , שהן סובייקטיביות לכל אחד ואחת מאתנו , אבל תחושה ואת נמצאת על הקשת של חום וקור . רקארט , בהתבוננות הפנימית שלו , באותה תחושת שלווה שנתנה לו את השקט המרחבי להתבונן , נוגע במרחב האימננטי של המשמעויות הפועלות . אבל דקארט הוא עצמו בעל היסטוגרפיה מונחלת , חינוך דת י אמוני , ובעל תרבות הרואה את המציאות בסובב למסובב , כפי שהיא נתפסת ורוחשת עד היום . המדע החמור והפילוסופיה רק לאחרונה אולי פורצים את הממדים של 179 שם , עמ' . 71 180 שם , עמ' . 72
|
|