|
עמוד:232
בחיבורו "מאמר על המיתודה ( 177 . " והוא ממשיך ואומר : "אך אינני מבין עדיין במידה מספקת של בהירות את אשר הנני . " ב"תורת המחוללים" מפורט באריכות הסבר על מחשבה , ( Cogitatio ) וכיצד היא מתרחשת ב"אני" היחידני הרציף , תוך בדי סינכרון פעילויותיהם של כל מחוללי הפלטפורמה , כגון תקשורת שפה , זיכרון , משמעות פועלת ותבונה מעשית . דקארט ראה מפגש עם מחשבה מודעת , בעוד שלתפיסתי המחשבה פועלת בכל עת , גם כאשר היחיד לא מודע לה , ישן , חולם או מחוסר הכרה . כמפורט לעיל , פעילויות המחשבה המודעת הן יחסית מעטות אל מול סך פעילויותיו של יחיד חי בכל עת . הגוף הוא מארג תקשורת פועל כל עוד הוא חי , והמחשבה היא מארג דינמי של פעילות תקשורת . בסיס ההיגיון השני של דקארט הוא מוצק ויסודי מעיקרו , לתקופתו ותפיסתו ; אך התרחשות המחשבה , עלפי תפיסתי חינה במארג מורכב של פעילויות . מתקשורת בין מאגרי הזיכרון בשילוב מארג של מחוללים , ממחוללי תנועה , הכרה טהורה , היסטוגרפיה , תכליתיות , שכל ואחרים , בעוד התרחשות ה"אני" היחידני הרציף רוחשת בתוך המציאות , בתוך המרחב , כמבואר באריכות ב"תורת המחוללים . " ה"אני" הרציף הוא "אני" אונטולוגי המאפשר את התחוללויותיה ופעולותיה של הפלטפורמה לפעילות הכרתית סובייקטיבית , יחידנית , בעלת מאגרי זיכרון הקשריים האוצרים הדמיות של חוויות ותמונות , מספרים וסימנים אחרים אינסופיים . מאגרי הזיכרון ההקשריים הם יחסיים ודינמיים , ומאפשרים לגוף נפש להתרחש , להתפתח ולהשתנות , לשרוד , להתחולל במרחב , לתקשר באמצעות פעולות פנימיות וחיצוניות שלובות , להתרחש ולהתהוות פנים עם אחר , יחד עם הסובייקטיביות הייחודית , ה"הנני" המאיר את דרכה , את קיומה בנצח . 177 רנה רקארט , מאמר על המיתודה ( תרגום ; י . אור , עורך : ח . י . רות , ( ירושלים , , 1973 עמ' . 39 178 רנה דקארט , הגיונות ( תרגום : ד . מנור , עריכה : א . יקירה , ( תל אביב , , 2006 עמ' . 54
|
|