|
עמוד:151
לחיים ביומיום ברמה הבסיסית ביותר של תזונה , בריאות , סיעוד , ודיור ; והאזרחים מתחילים להבין שהשינוי הוודאי ילווה בהתמודדות עם קשיים נוספים . באירופה , כולל במזרחה , אנו רואים את הכמיהה של קהילות שונות להיאחז ולדבוק בזהותן ההיסטורית ואת משברי האיחוד האירופי המתרחשים בגלל חוסר איזון בין תפיסות המציאות של האוכלוסיות והקהילות השונות . אנו עדים לשינויים המהירים המתרחשים במזרח , בסין , בהודו , ובפיליפינים , בעוד שאר מדינות האזור , כמו פקיסטן , אפגניסטן ורבות אחרות עוברות משברים חברתיים הכרוכים בסבל , כאב ואובדן . השינויים החברתיים שזורים במידע העובר ברשתות , ו"תבניות האושר" החדשות ישנות של תפיסת מציאות על פי עקרון הסיבתיות והשלמות , מריצות את תושבי המזרח לצמיחה מהירה וחלוקה אגרסיבית היררכית של אוצרות המדינה , כשאר קהילות אדם . כלל האנושות נתון אפוא בעידן של מעבר בתפיסת המציאות , מעבר המלווה בחיכוך ושבר . מתרחש שינוי . האנושות בתהליך שינוי מובחן ונצפה לעין . האנושות כולה , כמקשה אחת , מתחילה לדבר אותה השפה , לתקשר עם אותם סימנים וגם להבין את מצבה במרחב ובזמן , בעוד שהמציאות , בהיותה קונטינגנטית , אפשרית , יכולה לקחת אותנו לאופק הכרתי אחר . אני פועל ומקווה לאופק טוב יותר במובן האתי , האישי והחברתי , הכולל בחובו את הטבע , את הסביבה כמכלול . עם זאת , אני ער לעובדה שמיני חיים אחדים , נעלמו , בעוד שאחרים חדשים מתהווים . ושוב ממתין לך אור רוח / מקליד אותיות זוהרות במךחב / מטלטל לולב לב בלך ושוב / מבטל את האות / מדומם ( משלי הנזיר עם גלימה זהובה , יאסו ראמנה , ( 69
|
|