|
עמוד:148
" אני אתה . " בתופעת ההתרחשות ההכרתית של המאה ועשרים מתרחשים ומתגלים תהליכים של פירוקי הבנייה , רקונסטרוקציה , בתוך מאגר המידע האנושי ההולך ומתרחב , בתחומי הפילוסופיה , הפסיכולוגיה , הסוציולוגיה , החינוך , תחומי מדעי החיים ומדעים מדויקים ואחרים . נוצרים שברים , תת שברים ותתי שדות מידע , המייצרים לעצמם את הכוליות , את האוטונומיה , כולל בפקולטות האקדמיות לפילוסופיה ; מפילוסופיה של המדע ועד לפילוסופיה של המוסיקה והפיכתה של הכלכלה לפסיכולוגיה פילוסופית . בדומה לתרבות המכונה "מערבית / ' גם תרבויות המזרח , אפריקה , דרום אמריקה ואחרות , כולן מפרקות ובונות קטגוריות ומאתים אתיים חברתיים , אך עם שילובי סמלים , מועדים אירועים , תדמיות ומושגים , פועלים מפעילים , השונים באפיונם וברגישותם , אך עדיין כולם , כלל האנושות , נשענים על תפיסת מציאות דואלית של גוף ונפש , אונטולוגיה החיה בתיאולוגיה היררכית סיבתית , השואפת לשלמות . מצב השיח בין יחידים וקהילות אנוש " המשנה הסדורה / ' "תורת המחוללים" וחיבור זה קוראים לתפיסת מציאות חדשה : תפיסה אחרת של התרחשות ההוויה , של התרחשות המציאות , תפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות , ולא על פי עקרון הסיבתיות והשלמות . תפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי למשמעויות פועלות משנה T את התרחשות ההכרה , מרחיבה * ומעמיקה אותה לתפיסת מציאות הולמת יותר , המאפשרת חירות בחירה צלולה ובהירה במציאות הרוחשת . המציאות אפשרית מלכתחילה , והיא איננה הכרחית . לכן חשוב ביותר השיח , בין בן תמותה לעצמו , בין אדם לחברו , לאחר , בקהילתו ; ולא רק בצורת השיח , במובן של " נחמד , " "מנומס , " נעים ולא מאיים , אלא במובן של תוכן , מהות , הקשבה פתוחה .
|
|