7. "אני" - כוליות פתוחה

עמוד:137

מבוטאות כרגשות ורציות פועלות . יש בהן פעילויות הנובעות מתוך משמעויות פועלות פנימיות מצבר חוויותינו ו / או הדמייתן אל מול כל סוגי ומיני טרדות שעוברות בנו ועלינו בחיי היומיום שלנו , המחוללות בצורה בנאלית ופשוטה תשוקות . אם זו תשוקה לשלווה או כוח לסוגיו , תשוקה למין , למפגש מעניין , למאכל טעים או לדברים אחרים קונקרטיים , ספציפיים , כמו אותה תשוקה הקיימת באמנים , פוליטיקאים ורבים אחרים לפרסום ותהילה . לתפיסתי , אנחנו מתחוללים באופן סובייקטיבי בתוך מארג של הקשרים הנתפסים כ"טובים עד "רעים , " המשתנים יחד עם ההוויה הרוחשת . התשוקה היא רגש ככל רגש אחר , ואין היא הבסיס או נקודת המוצא הראשיתית שממנה מתחוללת אתיקה . לראייתי , התרחשות האתיקה באיכויותיה מתחוללת ממארג הולם של תפיסת מציאות על ידי היחיד והקהילה , תפיסה שאיננה נשענת אך ורק על איכויות החושים והרגשות , כפי שראו אריסטו , פלוטינוס , שלמה אבן גבירול ב"תקון מידות הנפש" או קאנט ב"ביקורת התבונה הטהורה . " קאנט ייצר סוג של מצב מסך אפריורי בעל מבנה קטגורי מוסרי טהור ותפיסה חושית טרנסצנדנטית מעל מחוץ למציאות הרוחשת . בעוד שעל פי תפיסתי , זוהי היכולת שלנו לתרגם משמעויות הרוחשות בתוך המרחב לפעולות , שהן מעבר לתפיסה החושית המקובלת , מה שלוינס חש ב"היות , " מה שמעבר לפנים , מה שמעבר לכוליות הניבטת , מה שמעבר לאחר - מין זוהר של התגלות , של אינסוף המשתקף מעבר , מכלול של מידע הנסתר מחושינו ונמצא מעבר , במרחב , כיחסים גנריים וכחלק רוחש במרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות . כאמור , המשמעות קודמת לפעולה הקונקרטית , ובמערכות חיות המשמעות 7 אוחזת בכוח מספר רב של אפשרויות פעולה . " היכולת הקיימת במרחב לאפשרויות פעולה רבות , היא המאפשרת גוונים ורבדים של 117 ראו הרחבה : תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2011 עמי . 22-18

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר