|
עמוד:131
צלילי מיתר מצטרפים לפעמוני העוגב , מרעידים , מחברים את השירה למשורר ואת ה"תמונה" לצייר , לזרימה אחידה במשך התרחשות החוויה . כפי שניטשה ראה , התרחשות האמנות היא בתוך אימננטיות זורמת ; מצב שבו היחיד בכוליותו הפתוחה והדינמית משתרג בתוך מקצב האינסוף . הוא מתבוסס בתוך המרחב השופע אליו , הרוחש בו וממנו , ממשמע משמעויות פועלות ללא התנגדות , תוך חופש בחירה . הוא מתרחש בתנועת מכחול ייחודית של ואן גוך , בכתיבת סולם אהבה בסונטה של שייקספיר "אף על פי כן , אחבתי שלמה / וכל ההשואות הן על בלימה "' , " בליטוש פראי וספונטני מתוך n natural intuitiva של ג'קומטי . כך נחשפת , נגלית הצורה במתכת , באבן , יוצאים לאור פנים , דמות , נפגשת מהותה עם האחר , מייצרת משמעויות פועלות חדשות שוב ושוב . לוינס מזהה את המעבר , רואה את התחוללות ההתגלות מתוך השיח ומעבר לו , מתוך ההתגוששות בין הפנים והאחר . ברור לו לחלוטין , כפי שהוא אומר , "היות המקבל את אידיאת האינסוף , מקבל משום שנבצר ממנו להפיק אותה מעצמו - הוא היות שמלמדים אותו לא בדרך המילדות , היות שעצם קיומו נטוע בקבלה הבלתי פוסקת של הלימוד . בהצפה העצמית הבלתי פוסקת ( כלומר בזמן . ( לחשוב פירושו להיות בעל אידיאת אינסוף , או מי שמלמדים אותו " . " לוינס לא רואה את התרחשות המרחב האימננטי האינסופי למשמעויות פועלות . הוא לש בו , כפי שהוא ממשיך ואומר : " המשמעות מפתיעה את המחשבה שחשבה אותה , " או "המשמעות קודמת V 113 . "Sinngebung לוינס אוחז ביד אחת את האלוהי , את הקדושה , את התיאולוגיה של ההתרחשות האלוהית מבלי להתערב בעולמו של האל , מבלי "לדבר עליו , " כי אין הדבר אפשרי להכילו מהכרח טבעו של האדם לוינס . אך בידו השנייה הוא אוחז בשפה 111 מאיר ויזלטיר , פגימות , תל אביב-יפו 1979 ,, שייקספיר ( תרגום : מ . ויזלטיר , ( סונטה , 130 עמי . 15 112 עמנואל לוינס , כוליות ואינסוף ( תרגום ; ר . איילון , עריכה מדעית : ז . הנסל , ( ירושלים , , 2010 עמי . 167 113 שם , עמי - Sinngebung . 170-169 גרמנית : מתן משמעות .
|
|