5. אתיקה כפנומנולוגיה אונטולוגית

עמוד:104

מאגרי זיכרון הקשתים , ואחד נוסף המשמש כמאגר זיכרון למידע מוחלט ( צבע , שם , וכר , ( ' כמבואר . הפלטפורמה עצמה מחוללת ומסנכרנת את כל המחוללים באותה העת - מחוללי זיכרון , תקשורת שפה , תנועה , כושר בריאות , הנאה כאב , אושר עצב , ניסיון , תבונה מעשית , משמעות פועלת , שכל , היסטוגרפיה ואחרים - לכלל תפיסת פעילות הולמת של היחיד במציאות . המחוללים מסתנכרנים באופן הרמוני תוך כדי יצירת רצף תודעתי יחידני , רצף הכרתי של אותו "אני , " ייחודי המהווה את סך כל פעילויותיו של היחיד החי , כל ההדמיה של חוויותיו הצבורות והמעודכנות במאגרי הזיכרון הרלוונטיים . ה"אני" היחידני הרציף שלי הוא המכלול החווייתי הפועל בהכרה מודעת ושאינה מודעת של גוף נפשי , מציפורן אצבע רגלי השמאלית ועד לשיער ראשי . "אני" לא נמצא במוח שלי , "אני" נמצא בגוף נפשי הרוחש במרחב כחלק מהמרחב האימננטי . "אני" החי , המתקשר ביני לביני , "אני" הטרנסצנדנטי , גוף נפש , התרחשות הווה של חומר אנרגיה במציאות האונטולוגיה . הטרנסצנדנטיות נמצאת מלכתחילה בתוך העולם האונטולוגי . התרחשותה של המציאות האונטולוגיה היא היא הטרנסצנדנטיות המרחבית הנמצאת בתוך אותו מרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , היא היא האפיפניה של הטבע , היא ההוד והעוז בהדרו . התופעה שאנו רואים כטרנסצנדנטית , גם ביחס לפעילות הנורמלית של בן האנוש וגם ביחס לפעילות שהיא חריגה , נובעת ממצב ההכרה הקונקרטי של היחיד בתפיסת מציאותו במרחב . לפעמים ניתן , באמצעות התבוננות פילוסופית , להגיע לראייה וחוויה שהיא טרנסצנדנטית , שבה אכן המתבונן רואה , מרגיש , חווה , הווה ומשתף בהתרחשות את ייחודיותו בעודו רוחש בתוך המרחב . אז הוא רואה , חווה ומרגיש את הזהה שבו כחלק חי הרוחש בהרמוניה משותפת עם כל המרחב בתוך אידיאת האינסוף . 91 שם , עמי . 146 92 להרחבה על מחשבה ראו : שם , עמי . 165

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר