|
עמוד:101
( 33 ) תפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות ותורת המידות והמוסר שלובות זו בזו , שכן מנעד הערך "טוב" ועד " רע '' מהווה תשתית גנרית בסיסית למידות ומוסר כאחד ; ומאחר שהקהילה מורכבת מיחידיה , שהם מזן חי חברתי אשר מהותו היא סך כל פעילויותיו הסובייקטיביות קונקרטיות במרחב , כפי שקבע תומס הובס : "החוק הטבעי והחוק האזרחי כוללים זה את זה . " הפנומנולוגיה של המוסר , של האתיקה , הינה סוג של תופעה תקשורתית התנהגותית הנמצאת בהתרחשות מתמדת , בשינוי מתמיד , מסונכרן והרמוני עם הטבע הסובב ועם התופעות הרוחשות במרחב . היחיד והקהילה מאמצים את השינויים החלים במציאות האונטולוגיה בהתאם למצבם במרחב ובזמן . אנו רואים זאת במחקרים ביולוגיים ואנתרופולוגיים המראים את תהליכי ההסתגלות של קהילות אנוש לסביבתם הטבעית . וכך גם בתופעת התקשורת - אנו רואים את התרחשותו של האינטרנט , אימוצו על ידי יחידים וקהילות במערכות סייבר שיתופיות , רשתות חברתיות לסוגיהן , מנועי חיפוש מהירים המנגישים מידע יעיל ואפקטיבי , קודים , תבניות , סמלים ומיתוסים מתהווים ומתעצבים , המשפיעים על אופן התקשורת ובכך על משמעות השיח הבין אישי , הבין סובייקטיבי . משמעויות פועלות של פנים ואחר בממד האלקטרוני , בממד הווירטואלי שבו אנו יכולים לשוחח בפועל עם דמות אנוש , שברור לנו לחלוטין וללא כל ספק שהיא חיה , והיא זאת היא , רק אינה נמצאת פיזית מולנו , היא ממשית , אך קיימת במקום אחר במרחב . באמצעות שני חושים לכאורה , דרך מסך סיליקון , אנו מצליחים לשוחח , לשמוע ולראות את תנועותיה בתוך המרחב שבו תומס הובס , לויתן ( תרגום : י . אור , ( ירושלים , , 2008 עמי . 259
|
|