4. עקרון החירות

עמוד:97

מיתוס אצור במתכת . פסל ממשי המעצב דמות , אדם אל , אל אדם , המחולל תנועה , מחולל תופעה . עצם עמידתו בחלון ראווה היא היותו משמעות פועלת במרחב תאורה צהבהבה המתפזרת לחשכה . שני רכבי משטרה הולנדיים נעמדו בפינת הסמטה מתחת לבודהה . אחד הרכבים , הקטן יותר , התקדם לאיטו לעבר אדם שנשען על צדו של רכב חונה . הוא נראה כגבר הולנדי בעל שיער בלונדיני קצר , בסביבות גיל ארבעים . והצעקה נשמעה " ... היי - " ! פנים לאחר . אחרי שנייה של היסוס קל פתח הבחור בריצה מהירה בניגוד לכיוון נסיעתה של מכונית המשטרה , עקף אותה מימין וחתך שמאלה לתוך המרחב , אל המעבר , אל האין שמעבר לסמטה האדומה , נעלם בהמולה . והסירה השקטה של ון דן אנדן האמסטרדמי שטה לה בלאט בתעלה , מנצנצת אורות אדומים . חולפת לה מתחת לגשר הראשון , מתחת לגשר השני ובסוף הגשר השלישי נעצרת , והאורות האדומים כבו .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר