|
עמוד:96
( 31 ) ההומרי והדיוניסי התבוננותו הפילוסופית של ניטשה דרך שבירת הכלים , שבירת המושגים והבלטת האנטינומיות והניגודים , חושפת ומגלה את התרחשות הדיוניסי , ההומרי והטראגי ואת שילובם בתופעות החיים האנושיים . היכולת המופלאה שלו להראות את ההתהוללות של ההבניה , של הבניה דרך השבר , לא שונה מהדרך שבה לשק קולקרבסקי משתמש בביקורתו על המיתוסים כמחוללי מציאות . קולקובסקי האיר לנו בחוכמה רבה איך וכיצד מתרחשים , מתחוללים , חיות , מארג חיים , קהילתיות , תחת תבניות משתנות של סמלים , תדמיות , ומיתוסים . בפועל , ניטשה , קולקובסקי ולוינס מתבוננים על יחסים . אמנם הם מתפלספים על סוג של יחסים פועלים , אך אינם רואים את המרחב האימננטי האינסופי הרוחש יחסים פועלים , יחסים המכילים בתוכם אפשרויות פעולה בכוח , המותמרים לפעילויות סוב"קטיביות קונקרטיות ; תנועה בלתי פוסקת מהגנרי לקונקרטי במרחב המציאות האונטולוגיה , הרוחשת ומשתנה כל העת , כל משך התופעות . פילוסופים אלו לא התבוננו על המציאות בכללות התרחשותה , אלא בחנו את התחוללות יחסי היחיד והקהילה , בהתאם לתפיסת מציאותם הנשענת על עקרונות הסיבתיות והשלמות . בעוד שלתפיסתי , המציאות היא מרחב המתחולל על פי עקרון המשמעויות הפועלות בהווה נמשך ומשתנה . תופעות האמנות , התרבות והמיתוס לסוגיהן ומיניהן מתרחשות כפי שמתרחשות התבוננויות פילוסופיות - תופעות הכרתיות תודעתיות של תפיסת מציאות . המיתוס של בודהה עומד למכירה בפינת הסמטה הסמוכה לתעלה , ומאחוריו סמטאות אמסטרדם אדומות . בודהה גם בקומה הראשונה , הוא גם ענק בקומה השלישית , הוא קטן בוויטרינת הרחוב , הוא ברזל ,
|
|