|
עמוד:91
( 29 ) מפגשי שיח הטעם החמוץ מתוק של המרק התאילנדי קוקוס עם טעמים שונים בשילוב לימוניות ועוף . העוף פנים ואני אחר או אני הזהה והעוף האחר . ברגע שהמלצר פנה אלי בכניסה , מבע פניו הוביל אותי לשולחני . היה מפגש והיה שיח בהתרחשות התופעה . בשולחן לידי , הזהה מדבר עם האחרת בלי לדבר , והאחרת מדברת אל האחר מבלי לדבר , והאחד לועס ומתבונן במבע עיניו לתוך פה מדבר ומחשבתו נודדת לכיוון החלון , החוצה ובחזרה . השני מתבונן מתוך הזיעה עד כדי אונטולוגיה שלובה של ידיים - אהבה , התאחדות , כמיהה פיזית של איחוד הזהה עם זהה אחר , שקיקה לכוליות אחת , לגוש לח , נצור בטח . אור רוחף חולף בתוך מרחב של משמעויות פועלות . הנורות קטנות וצבעוניות , הרעשים שברקע , השפה רוקחת תקשורת . הוויה רוחשת פעילויות , יחסים , משמעויות משתנות , מבטים , מקלות אכילה , מזלגות וקולות . המקום מואר באור רך של פנסים קסומים , אפוף תמונות וחפצי אמנות פופולרית תאילנדית . דמויות מיתולוגיות מעולם הבודהיזם , תמונות של רקדניות תאילנדיות , אלילות , אלים , מלך תאילנד ושטיחים תלויים , צבעוניים קטנטנים , שזורים בחוטי כסף וזהב , דימויים וצורות של פילים וכתרים . הבזקי אסוציאציות , יחסים הקשריים נעים , חולפים ממאגרי זיכרון השיח . אווירה קולקטיבית אובייקטיבית הווה בטעמים , ריחות ואינסוף חוויות צרובות מ"טוב" ועד "רע , " חוויות סובייקטיביות בתפיסת מציאותם של המשוחחים , חוויה מאחדת המעמעמת את כוליותם המכווצת במרחב משמעויות פועלות משותף , מכנסת ומנכיחה את עברם ועתידם בהתרחשות הווה של שיח ושיתוף בזבח הבשר .
|
|