1. מפגש - שיח בין זהה לאחר, בין סופי לאינסופי

עמוד:69

אך המילה "נצח" מוזכרת במספר מקומות , כמו "נעימות בימינך נצח" ( תהילים טז יא , ( והפירוש התיאולוגי הפשטני הוא "לעולם . " על פי תפיסתי את המציאות , אין בה מנצחים או מפסידים . התואר " ניצחון" נובע מתפיסה דואלית של המציאות , של הפנים והזר , של שלמות הקיימת בנצח , לתמיד . שאיפה לנצח אל מול הכיליון והמוות ההיידגריאניים . האם העברים ניצחו את פרעה ? האם הישראלים ניצחו במימוש חזון הציונות ? האם מימוש חזון או אידיאה הינו ניצחון ? האם האדם הוא חזון ? האם האמת מנצחת ? למי ? איך ? מתי ? לתפיסתי , המציאות היא התרחשות אינסופית של משמעויות פועלות . אין בה מנצחים . יסוד ה' במפתח "המשנה הסדורה" אומר : "חיים מסע אחד , יחיד , בזמן ; " מממשים משך חזון חיים אחד יחידני , סובייקטיבי , קונקרטי , כמבואר ב"תורת המחוללים . " שינויים המתחוללים בעולם החי , המתרחשים במשך ה"התפתחות" שלנו , אינם בהכרח "התקדמות" לשיפור איכות החיים . תופעות אנושיות למינן וסוגן חייבות להיבחן ולהיות מבוקרות תחת "מיקרוסקופ מושגים פילוסופיים , " כמו אושר ושלווה בחייו של האנוש בקהילתו ; מהי תפיסת המציאות של האנוש , של האנושות , הקיימת היום , מה מריץ אותו / אותה מבחינת תפיסת עולמה , מציאותה , להתרבות ממיליארד לכמעט שבעה מיליארד בני אנוש תוך מאה שנים ? השילוב של תפיסת מציאות הנשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות יחד עם תיעוש ה"הצלחה" בכל האספקטים של החיים - ממערכות הלימוד לתעשיית ההייטק , ממיזמי תרבות ועד לחוגי קבלה ומדיטציה לסוגיהם - מעצים את תהליך העיוורון למושגי שלווה ואושר ומריץ את האנוש לקרב הישרדותי המלווה בכאב , סבל ועיוורון . 63 י . עתי , משנה סדורה : ארץ תקווה , תל אביב-יפו , , 2004 עמי . 18

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר