|
עמוד:68
כאמור , המציאות האונטולוגיה משתנה , והמושג זמן בטבע הינו משך יחס ההשתנות בין תופעות אונטולוגיות שלובות המוגדרות כדומם , צומח וחי . אנו עדים לשינויים דרך גילוים בטבע - התפתחותם של צמחים חדשים או מערכות חיות חדשות . אנחנו יודעים בוודאות על קיומן של מערכות חיות שנכחדו וכבר אינן , סוגי ומיני חיים שלא שרדו , ויחד עם זה היו חלק ונדבך מרכזי בהתהוללות ההוויה , בהתהוללות המציאות האונטולוגיה בעיתה . האדם , כחלק מן החי , כמין מן החי , הינו חיה צעירה יחסית בטבע , מבחינת ה"אבולוציה" שלה , ובייחוד מבחינת התרחשות התפתחות ההכרה ותפיסת המציאות האנושית כתופעה . אני רואה במילה " אבולוציה" סממן שלילי , מאחר שהיא התקבלה והתקבעה בתודעה האנושית כ"התקדמות , " "השתפרות , " "טובה" יותר מקודמתה . אך בפועל זוהי רק לכאורה התקדמות או עלייה , לכאורה שיפור , לכאורה , natural selection במובן ערך הריבוי והשליטה , או "החזק מנצח" במבחן ההיסטוריה . מתוך תפיסת המציאות כמרחב הווה אינסופי של משמעויות פועלות , גם "נצחונן" של הממותות הוא זמני , יחסי ; ובמובן של ריבוי , תרנגולות או מקקים "מנצחים" מאחר ומספרם גדול לאין שיעור מהאנושות . מהו ניצחון ? הנצחה ? מי מנצח ? האם הנאצים ניצחו את היהודים ? האם ניצחון הוא תוצאת השרידות אל מול התבוסה באירוע , בתופעה ? ניצחון הוא תואר לפעולה תוצאתית , קונקרטית ; תפיסת מציאות תוצאתית לתופעה , תואר לתכליתיותה של תופעה , הנובע מתפיסת מציאות הנשענת על כוליות סגורה ואטומה . הפלגנו בשימוש במילה , בתואר "ניצחון , " אשר שורשו הוא נצ"ח , ואנו משתמשים בפועל הזה שימושים שונים , כמו "לנצח על תזמורת , " " להנציח את האירוע , " "להתנצח" וכר . ' לתפיסתי , אמנם המילה "נצח" מכילה את האינסוף , לעד , אך כוונתה היא להיות המאורע או התופעה יחידה , קונקרטית סובייקטיבית , אשר לא היתה לפניה ולא תהיה אחריה , ובכך נצחיותה . המילה "ניצחון" אינה מופיעה כלל בתנ"ך ,
|
|