|
עמוד:54
הרצייה שהניעה אותי לצעוד אל עבר בית הקפה , היא למעשה פעולה שמקורה האפשרי הוא משמעות מצבי הנפשי גופני ההולם ; דהיינו , שילוב של מספר רב של יחסים , כמו עייפות מחשבתית מריכוז יתר , התייבשות מנוזלים , שינויים סביבתיים וכוי , הגורמים בי לירידה , צמצום באנרגיית החיות , המפעילה בדפוסי התנהגותי ובהתאם לאופיי צורך באספרסו כפול , ארוך , חצי כפית סוכר וחלב רותח בצד - סוג של ייצוב באנרגיית חיותי השכיח אצלי . והנה השחף מופיע מעל לצומת המפגש , מנמיך מעופו , כנפיו פרושות לאורכן , מרחפות , כאילו מהלכות בלאט על המים לאורך עשרות מטרים , ושוב , בהמראה איטית , תוך נפנוף ופרישת כנפיו , ושוב נפנוף , חש את המים , את הרוח הנושאת , את הקולות והמראות שמעבר , מתרומם מעבר לאמסטל , אוסף את רגליו לנחיתה על ראש פסלו הניצב של בנדיקטוס , מתבונן בדממת אין זמן חולף . המציאות אפשרית , היא איננה הכרחית , היא איננה נקבעת מראש , היא איננה תוצאה של סיבה ראשונית בשרשרת הסיבות , היא התרחשות הווה ונמשכת של משמעויות פועלות במרחב . ( 14 ) כאמור , ביאור זה מכוון גם להסביר את התרחשות המידות והמוסר , ( honestum ) התואמים את התחוללות הטבע ביחיד האדם , בחברה אנושית , או בקהילה , על פי תפיסת מציאות כמרחב אימננטי למשמעויות פועלות . אין בכוונת הביאור הזה לרדת לפרטי פרטים ולעומקה של " תורת המחוללים , " המבהירה כיצד הפלטפורמה הגנרית למערכות חיות מחוללת את ה"אני" היחידני הרציף , זרם התודעה הרציף והסובייקטיבי המאפשר את חיותו של האדם מלידתו ועד למותו . עם זאת , מפעם לפעם אשתמש בעקרונות ומושגים שפותחו ב"תורת המחוללים" על מנת לבאר ולהסביר איך וכיצד מתחוללת תפיסת מציאות אצל היחיד .
|
|