2. יחיד האנוש - תופעת ההכרה האנושית

עמוד:33

( 6 ) ייחודיות , איכות ומשך חיים בכדי לראות ולהבין את הפנומנולוגיה של ההכרה האנושית , בהיותה התרחשות ממשית בהתנהלות האדם עם עצמו בסביבתו , ארחיב קמעא על אופן התרחשותו של יחיד האנוש החי . מהמצת של הטבעת החיות הראשיתית ועד תום חיותו של היחיד החי רוחשת אנרגיית חיותו באופן של פעולות פנימיות - גשמיות , הכרתיות מודעות ובלתי מודעות , וחיצוניות - גשמיות , מוחשות ובלתי מוחשות לשילובן ההדדי , המעצבות את מהותו המתהווה וההווה בפועל של האדם בהמשכיותו הבלתי מתחלקת , בנסיונותיו הבלתי פוסקים להגיע שוב ושוב אל אושרו ושלוותו . אקסיומה 2 ב"תורת המחוללים" אומרת : "לכל משמעות יש לפחות פעולה אחת הקשורה בה . " לפיכך , נכונה גם האקסיומה ההדדית שלה : "לכל פעולה יש לפחות משמעות אחת הקשורה בה . " בנוסף , כל פעולה הינה "יש" אונטולוגי משתנה בעל שני אפיונים : אפיון אחד קבוע יותר ; ואחר , נוסף ושונה , אפיון משתנה יותר . כך קיים בעולם התופעות קשר הכרחי , הדדי , בין משמעות לפעולה , קשר היוצר ומהווה את עקרון הרצף משך במציאות הקונטינגנטית , האונטולוגיה . השילוב ההדדי בין משמעויות לפעולות מהווה את המרחב האימננטי שבו פועלת מרכבת חיים , על מושגיה ויכולותיה . כל פעולה קשורה למשמעות , וכל משמעות קשורה לפעולה , וכך נוצרת ורוחשת מציאות במשך ממשי במרחב אימננטי אינסופי של 29 להרחבה ראו : י . עתי , תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2011 עמ . 20 , ' 30 שם , אקסיומה , 'ג עמי . 21

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר