|
עמוד:32
לתוצאה , מעבר אל הווה אל עתיד , מכישלון להצלחה ולשלמות , כאשר בני האדם עדיין מתרבים באופן מואץ , כאשר מיליארדי בני תמותה חרדים , סובלים , מוזנחים , רעבים , כואבים וחסרי אונים . מה יש ומה אין בתפיסה ההכרתית הקיימת של המציאות ברוב יחידי וקהילות האדם , המעברת והמעוורת את הראיה ? מדוע לא השכילה הנאורות להתקדם בפועל למימוש חזונה החברתי ? במה שונה תפיסת המציאות הרוחשת על פי עקרון הסיבתיות והשלמות מתפיסת מציאות חדשה ורדיקלית המוצעת ומבוארת כאן , מציאות המומשגת כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות ? כיצד תפיסת מציאות חדשה זו מרחיבה את אופקי ההכרה האנושית לגבי היחיד עצמו , קהילתו וסביבתם , ומאפשרת הבראה , צמצום החרדה והפחד , וחיים שלווים ומלאים יותר ? תפיסת זו מאפשרת ליחיד ולקהילה לקבל אחריות ותמיכה במסעם המשותף במשך החיים שיש לכל אחד ואחת , על הקרקע , על האדמה האחת של כולנו , במציאות הרוחשת והמשתנה . לתפיסתי , וכמבואר ב"תורת המחוללים , " הכרתו של יחיד האנוש הינה תופעה הרוחשת בכל עת באופן שאינו מודע , בשילוב עם הכרה מודעת בהיותנו ערים ומסוגלים לתפוס את המציאות ( תפיסה , הכרה , perception - הכרה מודעת , תודעה . ( consciousness - ההכרה הווה ומתרחשת כל עוד היחיד חי , ו"מן הדין אפוא שנתייצב בנקודת מצפה חדשה . " ופעמוני הכנסייה העתיקה מצלצלים קולם ברוח האוספת את קריאות השחפים ותפילת האדם . וברעד האדמה והמים נפתח הרקיע , מתבהרת ההכרה , ניצק אור חדש . 28 אנרי ברגסון , מסה על הנתונים הבלתי אמצעיים של ההכרה ( תרגום : י . אור , ( ירושלים , , 1977 עמי . 97
|
|