2. יחיד האנוש - תופעת ההכרה האנושית

עמוד:31

בסופי המשך ההתהוות של סוג מין החי . להבדיל מסארטר הרואה באקזיסטנציאליזם תפיסה פילוסופית אופטימית יותר מאחרות , כי היא " מענגת את גורלו של האדם בתוכו הוא , " לתפיסתי , אכן "גורלו של האדם בתוכו הוא" ככל סוג ומין חי , נפש גוף חד הם , הנפש היא גוף והגוף הינו נפש , אך אץ זה מבטיח לאנוש איכות חיים טובה יותר . איכות חיי האנוש טמונה בתפיסת עצמו ומציאותו במרחב הרוחש . ה"משנה הסדורה" ו"תורת המחוללים" רואים ותופסים את מהותם של יחידי האדם והקהילה ( civitas ) כסוג מופלא של החי המתרחש , פועל משתנה ומשנה , במרחב מציאות אפשרית שאיננה הכרחית ; סוג מין החי אשר הכרתו התרחשה התפתחה עם תפיסת עצמו במציאותו ; סוג מין חי אשר זה אלפי שנה פועל ורוחש בסביבה ובטבע כ"יציר עליון" על פני עצמו , החי והטבע , מתנשא בראייתו והכרתו ובדרך חייו על פני האדמה . בפועל , תהליך התרחשות התפתחות הכרתם של האנוש וקהילתו בתפיסתם את עצמם והמציאות סביבם עדיין משועבדים לתפיסת מציאות הכרתית דואלית המושתתת ונשענת על עקרון הסיבתיות והשלמות ; תפיסה הבנויה וסדורה על היררכיה , שליטה , תדמיות ואילוצים החורצים את גורלם לסבל , שעבוד ועיוורון . חשוב לברר מהי וכיצד התרחשה התפתחה ההכרה האנושית בתפיסתה את המציאות עד כה , ומהם מקורות נביעתה . מהי העדשה ההכרתית , האופטיקה האנושית , שדרכה ההכרה האנושית עדיין תופסת את המציאות . כיצד התפיסה ההכרתית הרוחשת של המציאות , מייצרת סבל ושעבוד רב מהנדרש לחיי אנוש הוגנים ומכובדים ? האם התרחשות ההכרה האנושית "נתקעה" יחד עם המדע המתקדם , מדע הרואה כבר לכאורה את האופקים הפתוחים כמוסברים ופתורים ? זהו מדע חמור ונחרץ הדוהר מהגנטיקה לאפיגנטיקה , מהננו לקוסמוס , מהסיבה 26 ו'אן פול סארטר , האקסיסטנציאליום הוא הומניזם ( תרגום ועריכה : י . גולומב , ( ירושלים , 1990 , עמי . 33 27 כמפורט בהמשך ובתורת המחוללים , אין הבדל בין נפש לגוף , חד הם . הנפש היא גוף והגוף הינו נפש .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר