תודות

עמוד:10

שניתנו לי לספר את הסיפור בסביבות שונות עזרו להרחיב וללטש אותו . ולאחר כמות נכבדת של מחשבה נוספת ושל אצבעות מיובלות מהקלדה , התוצאות הרי הן לפניכם . אני מקווה שתמצאו בהן שימוש . כל זה דרש מידה בלתי מבוטלת של עזרה . אני מודה לפיירו בוסקליה , העוזר האדמיניסטרטיבי שלי בבית הספר לתארים מתקדמים בחינוך של אוניברסיטת הרווארד , שסייע באיתור מקורות ובסינתזה של מחקרים הנוגעים לעניין . תודה גם לליסה פרונטדו , מי שהיתה העוזרת האדמיניסטרטיבית שלי לפני פיירו , ותרמה את חלקה בשלבים המוקדמים של העבודה . אשתי ובני הצעיר , טום , היו קורבנות של מאמצי לנסות כותרות וביטויים אפשריים למושגי יסוד , ואני מודה גם להם . תודה גם לעמיתים רבים בבית הספר לתארים מתקדמים בחינוך של אוניברסיטת הרווארד , שעמם עבדתי וקיימתי שיחות בשנים שהפרו את הספר הזה , ולכל אלה שמימנו את המחקרים הקשורים לעניין . אולי טוב אעשה אם פשוט אנקוב בחמישה מסלולים עיקריים בעבודה . האחד הוא מחקרים על נטיות חשיבה ולמידה , ועמיתי העיקריים בו הם רון ריטצ'הרט ושרי טישמן ; המממנים הנוכחיים של מחקרים אלה הם מכללת ביאליק במלבורן וקרן אייב יורה דוךביץ , ' וקדמו להם פדר וולנברג וקרן סטיפטלסן קארפ ויטאם , ולפני כן קרן מקארתור . המסלול השני הוא מחקרים על הוראה לשם הבנה , במימון קרן ספנסר , ועמיתי העיקריים בו הם הווארד גרדנר , ויטו פרוני ומרתה סטון וויסקי . עמיתי העיקריים במחקרים על לימוד ופיתוח ארגוניים הם דניאל וילסון , וכריס אונגר לפניו , והתמיכה הנוכחית בהם מגיעה מכמה ארגונים עסקיים , מלכ"ריים וממשלתיים , וקודם לכן לה אוניברסיךד דה בוגוטה חורחה טךאו לוזאנו . מחקרים על סיבתיות ועל הבנת מדעים , שהחלו בעבודה משותפת של טינה גרוטזר ושלי , קודמו במידה רבה על ידי טינה , והכול בתמיכת הקרן הלאומית למדע . ולבסוף , , WIDE world יוזמה בקנה מידה נרחב לפיתוח מקוון של מורים , ועמיתי בה הם מרתה סטון וויסק ודייויד זרווין , עם תמיכה וייעוץ שלא יסולאו בפז מצד אל וקייט מרק . מכל אלה ומרבים אחרים למדתי הכול , והשתדלתי לציין תרומות ספציפיות בהתייחסויות הולמות הפזורות בעמודים הבאים . תודה גם לשני מוסדות אקדמיים . חלק גדול מהספר הזה הושלם בשנת

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר