פרק ראשון ישן וחדש בהוכחת הנצרות על-פי הקבלה

עמוד:12

למלה > אז < שמשמעה , tune לאורו הרבה בסוד השילוש . " תיזה 121 מי שיחבר את מאמר המקובלים , האומרים שהספירה הנקראת צדיק וגואל נקראת גם 'זה / עם מאמר התלמודאים , האומרים שיצחק הלך כזה שטוען צלובו בכתפו , יראה כי הדבר שהיה אות לבאות ביצחק בא על מילואו בכריסטוס שהיה אל אמת שנמכר בכסח . תיזה 122 מתור דברי המקובלים על האודם של עשיו והמאמר בבראשית רבה שעשיו אדום ופורע ממנו אדום , ? שעליו נאמר [ ישעיה סג , ב ] מדוע אדם ללבושך , נמצא מפורש שכריסטוס , אשר מורינו מפרשים עליו את הכתוב ההוא , יהיה זה שיעשה נקמות בכוחות הטומאה . תיזה ; 23 מתור דברי ירמיהו [ איכה ב , יז ] בצע אמרתו , על-פי פירושם של המקובלים , עלינו להבין שאלוהים עינה את הקדוש ברוך הוא למען החוטאים . תיזה 124 מתור תשובת המקובלים לשאלה למה נסמכה פרשת מות מרים לפרשת פרה אדומה בספר במדבר ומתור פירושם לפסוק שבו משה אמר בחטא העגל [ שמות לב , לב ] מחני נא , ומתור דברי ספר הזהר על הכתוב [ ישעיה נג , ה ] ובחברתו נרפא לנו , מופרכים על-כורחם דברי העברים האומרים שזה לא היה הולם שמותו של כריסטוס יכפר על חטא המין האנושי . ? שלוש מתור חמש התיזות שהבאתי מצריכות דיון מיוחד . נפתח בתיזה . 20 מלת יאד שבארבעת הכתובים 'אז ישיר משה' [ שמות טי , א , [ 'אז ישיר ישראל' [ במדבר כא , יז , [ 'אז תקרא וי"י יענה' [ ישעיה נח , ט , [ 'אז תראי ונהרת' [ שם ס , ה ] מתפרשת בספרי קבלה שונים פירוש סימבולי , כלומר מלת 'אז' נתפסת בתור שם שרמוזות בו כל עשר הספירות , גאופן שאות אלח רומזת לשלוש העליונות ואות זין רומזת

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר