פרק ראשון ישן וחדש בהוכחת הנצרות על-פי הקבלה

עמוד:11

ההיארארכית הזאת של ספירות ושמות הרכיב 3 יקו את שלושת הפרצופים של השילוש . לשון אחר ; פיקו מפרש את המערכת ההיארארכית של ספירות ושמות ברוח השילוש הנוצרי . דרך שונה לגמרי של הוכחת השילוש על-פי הקבלה ניכרת בתיזה השביעית . פיקו מכריז ואומר , שאם נפרש את שם ישו על דרר הקבלה ניווכח שרמוזים בו סתרי-האמונה של השילוש . לשון אחר ; פיקו מסתייע , או מתכוון להסתייע , בדרכי הקבלה ועקרונותיה לשם פירוש סימבולי של שם ישו , שרמוזים בו , לדעת פיקו , סתרי האמונה של השילוש . בתיזה השמינית נאמר , שמתור התיזה הקודמת ניתן להבין את דברי פאולוס על מעלתו וכוחו של שם ישו . לשון אחר 1 הפירוש הסימבולי של שם ישו לפי דרר הקבלה ועקרונותיה מסייע להבין את דברי פאולוס . אם הפירוש שפירשתי את שלוש התיזות הללו נכון , עולות מתוכן שלוש דרכים שונות של הוכחת הנצרות על-פי הקבלה : פירוש הקבלה ( ובמקרה שלפנינו תורת הספירות ) ברות הנצרות ; פירוש סתרי האמונה הנוצרית על דרר הקבלה ו הסתייעות בקבלה לשם פירוש כתבי-הקורש הנוצריים . אין בכוונתי לפרש אחת-אחת את כל התיזות מן התשיעית ואילך עד סוח הסידרה כולה . ושני טעמים לדבר . ראשית , רק כמחצית התיזות הקבליות עוסקות בהוכחת הנצרות עלפי הקבלה ן מחציתן האחרת אין להן דבר עם הוכחת הנצרות . שנית , תיזות כלליות וסתמיות , כדוגמת התיזה החמישית , אינן מועילות כלום לענייננו . לכן נעסוק להלן רק באותן התיזות שהן ספציפיות כל צורכן , עד שניתן לראות מה כרוך בהן . ואני עובר אל קבוצה של חמש תיזות סמוכות , מן העשרים ועד העשרים וארבע . תיזה ? 20 אם יתנו המקובלים דעתם על הפירוש שלהם

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר