פרק ראשון ישן וחדש בהוכחת הנצרות על-פי הקבלה

עמוד:10

ובלי לגרוע , מה שמניחה האמונה הקתולית של הנוצרים . תיזה : 6 מי שהתעמק בחכמת הקבלה יכול להבין , כי שלושת שמות-האלוהות הגדולים של ארבע אותיות המצויים בסתרי המקובלים כך ראוי לשייכם על-פי שייר מופלא לשלושת הפרצופים של השילוש . שם > אהיה < לאב , שם > יהוה < לבן , שם > אדני < לרוח הקודש . תיזה ; 7 שום מקובל עברי אינו יכול להכחיש כי שם ישו , אם נפרש אותו [ eum ] לפי דרך הקבלה ועקרונותיה , מסמל את כל זה בדיוק ולא שום דבר אחר , דהיינו אל בן אל וחכמת אביו מתאחד באחדות העצמות עם טבע אנושי באמצעות הפרסונה השלישית של האלוהות שהיא אש אהבה לוהטת . תיזה : 8 מתור התיזה הקודמת ניתן להבין למה אמר פאולוס נפיליפיים ב , ט—י ] שניתן לישו שם נעלה על כל שם ולמה נאמר [ שם ] בשם ישו תכרע כל ברף בשמים ובארץ ובשאול , וגם זה עניו קבלי מאוד , ויכול להבינו מעצמו מי שהתעמק בקבלה . התיזה החמישית יותר מדי סתמית מכדי שאפשר יהיה ללמוד ממנה דבר של ממש על דרכו של פיקו בהוכחת הנצרות על-פי הקבלה ? לעומתה שלוש התיזות שלאחריה ספציפיות כולן , ועל כן גם מאלפות . בתיזה השישית מתווה פיקו את ההקבלה 'לפי שייר מופלא' שבין שלושת השמות אהיה , הויה , אדני מזה , ושלושת הפרצופים של השילוש , האב הבן ורוח הקודש , מזה . הסדר ההיארארכי של שלושת שמות-האלוהות הגדולים של ארבע אותיות איננו שרירותי . הוא משקןו את הסדר ההיארארכי של עשר הספירות י אהיה 'שייר' לכתר עליון ( הספירה הראשונה , ( שם הויה לתפארת ( הספירה השישית , ( ואדני למלכות ( הספירה העשירית . ( על המערכת

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר