|
עמוד:10
תפיסות חדשות בנוגע למקומו של האוכל ולמקומו של דימוי הגוף בחיינו ככלל ואצל ילדים ובני נוער בפרט . חינוך לתזונה נכונה באמצעות ביבליותרפיה בהכשרת מורים חיוני במיוחד למתכשרות להוראה , שהרי לרוב הן נשים צעירות , שמהוות בובזמן גם תוצר של המסרים החברתיים הסותרים שעליהן גדלו , וגם אלו המעצבות את דור ההמשך . משום כך , לבד מהקניית הביבליותרפיה ככלי עבודה , היא יכולה לסייע להן לבחון מחדש את תפיסותיהן בנושא זה לגבי עצמן , ולהעלות למודעות שלהן את אחריותן לעיצוב תפיסות של חינוך תזונתי בריא אצל התלמידים . אם כן , מטרות הספר הן : . 1 להעלות למודעותם של מחנכים ושל הורים , שספרות הילדים היא כלי שבעזרתו ניתן לחשוף בעיות רגשיות ולטפל בהן . . 2 להעלות למודעותם של מחנכים ושל הורים את המסרים בדבר תזונה נכונה ( או לחלופין - בעיות אכילה או הפרעות אכילה , ( הטמונים ביצירות של ספרות ילדים והעלולים להביא לתפיסות מוטעות של דימוי גוף ושל אורח חיים . . 3 לסייע להורים ולמחנכים לגבש תפיסת עולם ברורה בנושא התזונה ודימוי הגוף , וזאת על ידי חיזוק מסרים מיטיבים הקיימים ביצירות . . 4 להציג את הספרות כתורמת בדרך בלתי שגרתית לפתרון בעיה שעד היום טופלה בכלים קליניים ( רפואיים ופסיכולוגיים . ( . 5 לתת כלים לבחירה נכונה של יצירות ספרות לשימוש הילדים . אנו מקוות שספר זה יסייע למחנכים להשתמש נכון יותר ביצירות ספרותיות לילדים בסוגיית האוכל , ויעודד אותם לקבל אחריות בנושא רגיש וטעון זה , שמאמלל ילדים והורים רבים . אפרת ולאה
|
|