קהילות של פראקסיס

עמוד:9

רכיבים של תיאוריה חברתית על תהליך הלמידה - רשימה ראשונית הם : : יכולתנו ( המשתנה - ( כפרט ובקולקטיב - לחוות את חיינו ואת עולמנו כבעלי מלאה . ס : המשאבים , המסגרות וההיבטים ההיסטוריים והחברתיים המשותפים , התומכים הדדית בפעילות . התצורות החברתיות שבהן המפעלים שלנו מוגדרים כעשייה ראויה , והשתתפות שלנו - ( כמסוגלות . האופן שבו תהליך הלמידה משנה את "מהותנו " ( או "מיהותנו , (" ויוצר היסטוריות של התהוות בהקשר של הקהילות שאליהן אנו שייכים . מחוברים בצורה הדוקה זה לזה , ומגדירים זה את זה באופן הדדי . למעשה , בתרשים להמיר כל אחד מארבעת הרכיבים הפריפריאליים עם הלמידה ( הרכיב שבמרכז , ( להעמיד כמוקד העיקרי , והתרשים עדיין יהיה הגיוני . כאשר אני משתמש במושג "קהילות של פראקסיס" ( communityof practice ) בכותרת , הוא משמש לי כנקודת כניסה למסגרת מושגית רחבה יותר , שבה "קהילות של הוא יסוד מכונן . הכוח האנליטי של המושג הוא בכך שהוא משלב את הרכיבים של , תוך התייחסות לחוויה מוכרת . של פראקסיס ושכיחותן לקהילות של פראקסיס . בבית , בעבודה , בבית הספר , בתחביבים שלנו - בכל אלה למספר קהילות של פראקסיס . כמו כן , בשלבים השונים של חיינו אנו משתייכים פראקסיס שונות . למעשה , קהילות של פראקסיס קיימות בכול .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר