מבוא

עמוד:13

ולאחר שני אבחונים פסיכולוגיים - קפיצה אדירה בכיתה ד , לאחר אבחון פסיכולוגי , נשלח רמי להוראה מתקנת . הוא שנא את הכיתה וגם את המורה , וכך ההוראה המתקנת גרמה לו עוד נזק . רק בכיתה ז חל מפנה . המורה עשתה מבדקי קריאה . אמנם רמי ברח מהם , כי היה בטוח שייכשל , אך המורה המליצה על אבחון מסודר , וכך — " סוף-סוף " — אבחנו אצלו דיסלקציה . והפעם לאחר האבחון לימדה אותו מורה לחינוך מיוחד בשיטת הבזקות וצילום מילים . ועל אף שרמי עדיין קרא לאט , הוא ביצע קפיצה אדירה בקריאה ! מסכת של העמדת פנים וכעס על ההורים אם כן , בית-הספר היה לרמי מסכת ארוכה של העמדת פנים של ' טוב לי . ' הוא היה עסוק בהסתרת קשייו בקריאה ובכתיבה ובהסתרת חוסר הביטחון . הוא פחד מההפסקות ושמח בשיעורים , שאין בהם צורך בהתמודדות חברתית . המחשבות הרבות שלו עסקו בניסיונות לשנות את עצמו , ללא הצלחה . וכמו אביו , הוא חשב שהוא עצלן , ולכן הוא אינו עושה דבר כדי לשנות את מצבו . רמי כעס על הוריו . הם הענישו אותו ( לא הרשו לו לצפות בטלוויזיה , ( לאחר שקיבלו פתקים מהמורה . ושוב הוא לא הכין את שיעורי הבית , וחוזר חלילה . הוריו לא התעמקו בבעיותיו , אלא התמודדו עם זה בצורה שטחית ולא אחראית . בתיכון : התחלה חברתית מהממת ואחר כך - נפילה בבית-הספר היסודי ובחטיבת הביניים רמי ניסה , ואף הצליח מעט , לחקות תלמידים בכיתתו שהיו בעלי מעמד , וכך השתפר מבחינה חברתית . וכך לתיכון הוא נכנס כבר מצויד בידע ובמשחק , וההצלחה החברתית האירה לו פנים , אך רק לתקופה קצרה . בסוף כיתה י רמי נסע לאנגליה ללמוד אנגלית . ושוב — ביום הראשון היה ' מסמר' החברה , וכולם צחקו מהבדיחות שלו , אולם לאחר יום הכול נעלם , והוא חזר להיות " ההוא שמתעלמים ממנו . " תופעה זאת — התחלה מהממת ואחר כך נפילה — נמשכת עד היום . רמי מספר עוד על יחסיו עם הוריו כששירת בצבא ניסה רמי " להתחשבן " עם הוריו על תקופת ילדותו . אביו הפך זאת לבדיחה , ואמו כעסה על זה שהוא מאשים אותם . רמי מאמין כי הוא " זכה " בהורים לא מוצלחים ולא טובים . אמנם אביו הוא אדם טוב לב , אבל כאב , לדעתו , הוא " חרא " ועדיין " יורד עליו " על דברים שאינם קיימים . הוא מאשים את אביו בכך שהפך אותו לאובייקט של עלבון ולבדיחה של המשפחה ( ראו ערך העצמי בעמוד . ( 161 לעומת זאת , את אמו , שהיא אישה חלשה , הוא אינו מאשים במאומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר