|
עמוד:15
^' D רנצר , שזכה להכיר את ציפורה לוריא מישיבות משותפות כחבר ועדות פרסים במשרד התרבות , זוכר אישה צנועה וידענית , מעורה בסצנה האמנותית , שפרצה את חומות המגזר . בעבורה שבחר להציג בתערוכה , הלאה הקדמה , 0987 ) הוא נראה מחופש לאחות רחמנייה , על השביס שלראשה סמל מגן דוד , וברקע דמויות האדם הקדמון . בעבודה זו גלום רמז לתחיית האמנות היהודית , המבריאה מחולייה . 7 DD הנירוססה של אבנר בר רומא מבקש להעלות את השאלה בדבר דימוי האל . הסולם מסמל את האמונה הרצופה באל עליון . האדם הקטן המודה בכל בוקר לאל בתפילה "מודה אני " על שהחזיר לו את נשמתו מול "אני ה י" היורד , כביכול , מהשמים ומשתקף בפסל . זו אינה אלא אשליה , והיא בלתי נתפשת כמו המילים "מודה אני , " המשתלבות בחלקי הפסל , נראות , אך אינן ניתנות לאחיזה ממשית . בעבודתו , לך נכספה נפשי מפאתי מזרח , מבטא חיים מאור היפוך אירוני , המעמיד את אמריקה כמושא הכיסופים של היהודי בימינו . היצירה , מעין תוצר כלאיים הממזג בין רגל ישראל לדגל ארצות הברית ובין הפרוכת היהודית לכיסוי המיטה האמריקני , מגלמת את קו התפר בין שתי התרבויות . אבנר בר רו 0 א , מ \ דה אני - אני הי , , 2009 נירוסטה מלוטשת Avner Bar Hama , ModeAni , 2009 , stainless steel D"n מאור , כיםונ'ים / כספים , , 1991 אפליקציה על בד כותנה , גדילי זהב Haim Maor , Yearning / Earnings , I 991 , applique on cotton , gold fringes נ'יליפ רנצר , הלאה הקדמה , , 1987 תצלום מבוים מתוך מיצב שהוצג בגלריה אר 0 י 0 ק , 0 תל אביב From an installation at Artifact Gallery , Tel Aviv Philip Rantzer , Down with Progress , 1987 , staged photograph
|
|