התחרות בין המסילה לבין הכרכרות והתוכניות להרחבת המסילה

עמוד:506

מסילת הברזל , וכי בעקבות זאת הם הורידו את המחירים , כדי שלכל הפחות העניים יעדיפו להשתמש בעגלה . לשנים תרנ"ו ( 1896 ) ותרנ"ז ( 1897 ) מרבה דוד ילין לספר על התחרות בין המסילה לעגלות ומציין , כי ברכבת הותקנה לעיתים מחלקה שלישית לעניים , כרי לעודדם לנסוע בה , ז 1 ך כאשר היה לחץ גדול של נוסעי המחלקות האחרות בוטלה מחלקה זו . באדר ב' תר"ע ( 1910 ) כבר מציין העיתון 'האור / כי הרכבות החלו לעלות לירושלים בקביעות פעמיים ביום , וגם ביום א / לפי דרישת היהודים . " ובמרחשוון תרע"א ( 1910 ) מוסר עיתון זה , כי מגרילים עור את מספר הרכבות בקו יפו-ירושלים , ולרגל עונת התיירות הוחלט להפעיל למשך 3 חודשים 4 רבבות ביום . תדירות זו הרעה עוד יותר את מצבם של העגלונים , ולדברי העיתון עסקי העגלונים בירושלים רעים , והם מחפשים עבודה במושבות ' . הצלחת הרכבת לעומת הכרכרות הביאה לניסיונות לשפר את התחבורה במסילה . ב 906 ו הוקצה מקום בתחנת הרכבת לתחנת משטרה ואנשי צבא , ונקבע ששוטרים ואנשי צבא יפקחו . 17 הצבי , י"ז בסיוון תרנ"ו , שנה שלושים ושתים , גיליון לג , עמי . 1 . 18 ילין , ד , כתבי , א , עמי , 102 ; 50 ; 45-44 . 113 . 19 האור , זי באדר בי תר"ע , שנה ראשונה , גיליון שמונה עשרה . עמי . 20 . 3 שם , י"ז בחשוון תרע"א , שנה שנייה , גיליון עשרים ואחת , עמי ג . . 21 שם , כ"ג בחשוון תרע"א , שנה שנייה , גיליון עשרים ושבע , עמי ; 2 ראה גם : פרומקין , דרך שופט , עמי גוו . n : nn הרכבת בירושלים וכרכרות המגיעות אליה ) . עיריית ירושלים , ארכיון היסטורי . (

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר