תנועת הכרכרות ומחירי־הנסיעה עד לפתיחת קו־הרכבת (1892)

עמוד:131

על אותם יהודים ראשונים שעסקו בהסעות בקו יפו-ירושלים מספר לונץ ; 'לשנת תרל"א אחד מאחינו רכש לו סוסים ועגלה ויודיע בי נכון הוא להוליך נוסעים מירושלים ליפו וממנה לירושלים , והדבר הזה היה אז חזון מרעיש ומפתיע הרבה יותר מבשורת מרכבות חשמליות בימינו ועגלתו הלכה פעם בשבוע ומחיר המסע מירושלים ליפו היה עשרים פרנק לאיש . במובן נסעו בה רק אנשים זקנים וחלשים שלא יכלו לרכב על חמורים . אבל כאלה כן אלה בבואם ליפו או בשובם לירושלים ברכו ברכת הגומל . והמצב הזה ארך עוד שנים אחדות שרק אחר כך החלו ללכת עגלות הלוך ושוב מדי יום ביומו' . . 54 לונץ , לוח לתרע"א , שנה שש עשרה , עמי . 45 ראה גם : לונץ ( קרסל , ( נתיבות , עמי נסנ . נם שמעון ברמן מתאר נסיעה לירושלים על חמורים עוד בשנת 870 ו , ומספר על אמצעי התחבורה של בעלי חיים באותם הימים . ראה בתוך : יערי , מסעות , עמי . 597 כרכרה בדרך שער הגיא — ואדי עלי . ( ונ ^ לי ביץ , עמי . ( 86

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר