פתח דבר

עמוד:14

וכמי שאמור לדאוג לתעמולה העבאסית בכוּפה שבדרום עיראק כדי להפיל את האומיים . הלה הביא את הידיעה לאוזני מקורביו . במצוות אבראהים, עזב את חֻמַיְמה שבעבר הירדן, מקום מושבה באותה עת של המשפחה העבאסית, ופנה לכָּוּפה . בדרך פגשו הוא, אחיו אבו ג'עפר, לימים מנצור, ודודם עבדאללה ן' עלי, לימים המורד, בדואית ( אַעְראבִּיַה ) שהצהירה בפניהם : "מימיי לא ראיתי פרצופים כשלכם, ח'ליף ועוד ח'ליף וח'ארִג'י" . משביקש אבו ג'עפר הסבר, הצביעה האישה על אבו אל-עבאס ואמרה שהוא עתיד לזכות ב"זאת" ( כלומר, בח'ליפות ) , בעקבותיו יבוא אבו ג'עפר, ומי שיצא נגדו יהיה עבדאללה ן' עלי . נראה שלא הייתה צריכה להבהיר לשלושה שהשימוש במושג ח'ארג'י כדי לסמן את האחרון לא היה אקראי . כל מי שהכיר את ההיסטוריה של הדורות הקודמים ידע שמדובר במושג גנאי שאפיין את הפורשים ממחנה 8 עבדאללה ן' הסוּנה כמורדים בח'ליפות של עלי, הח'ליף הרביעי . עלי היה ח'ארג'י חדש . למען אבו ג'עפר גויס גם אמצעי מוכר ומקובל : חלומות, או שמא נאמר, חלומות בדויים . כפי שנראה לא מעט בספר זה, אין כמו "חלומות" שהתגשמו כדי להוכיח את כוחם הנבואי . מסעודי כתב על חלום שחלמה סַלאמה, שפחה ממוצא בֶּרְבֶּרי, כלומר, 9 בחלומה מארצות המַגְרִבּ, כאשר נשאה ברחמה את אבו ג'עפר . יצא ממנה אריה שלאחר מכן רבץ, שאג, והכה בזנבו . או אז באו אריות ממקומות שונים, התקרבו אליו והשתחוו בפניו . נקל לשער 10 לא היה זה החלום היחיד שבו הובטחו לאבו את כוונת החלום . 8 . מסעודי, מרוג'‍ אל- ‍ד'הב‍ ומעאדן‍ אל- ‍ג'והר , ביירות : ,2005 כרך ,3 עמ' 264 ‑ 265 . החלום מופיע גם אצל כופי, כתאב‍אל- ‍פתוח , ביירות : ,1991 כרך 7 ‑ ,8 עמ' 352 . ראו גם : 27 . Lassner , Islamic Revolution , p 9 . קשרי נישואין עם שפחות ממוצא לא ערבי היו תופעה נרחבת בתקופה המדוברת . 10 . מסעודי, כרך ,3 עמ' 293 ; 27 ‑ 26 . Lassner , Islamic Revolution , pp בעז שושן 14

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר