|
עמוד:12
לינור הדר 12 גם פרק מתודולוגי העוסק בדרכים לחקר מסמכי תוכניות לימודים ובהמשך פרקים המתארים מחקרים שונים שנעשו במסגרת המעבדה לחקר תוכניות לימודים . אלה מצד אחד מדגימים את דרכי החקירה בתחום ומצד שני פותחים חלון אל תוכנית הלימודים הישראלית בהקשר של החינוך לחשיבה . קוראים העוסקים בהיבטים שונים של חינוך עשויים למצוא עניין בחלקים שונים של הספר . לספר שלושה שערים . השער הראשון הוא מבואי, השער השני מביא סדרה של מחקרים המנתחים תוכניות לימודים מנקודת מבט של החינוך לחשיבה, והשער השלישי מביא סיכום אינטגרטיבי של התחום . שער המבואות כולל שלושה פרקים : פרק 1 עוסק בהגדרה של תוכניות לימודים וממקד את הדיון במסמכי תוכניות לימודים ובחשיבותם כמסמכי מדיניות . בהמשך, הפרק מציג ומאפיין את מסמכי תוכניות הלימודים שמנותחים בספר . פרק 2 עוסק בחינוך לחשיבה . הפרק מגדיר את התחום ואת חשיבותו, ודן בחינוך לחשיבה בהקשר קוריקולרי . בהמשך, הפרק מציג את מערכות המיון הספציפיות שבאמצעותן נותחו מסמכי תוכנית הלימודים בספר זה . פרק 3 הוא פרק מתודולוגי המציע משנה סדורה לניתוח מסמכי תוכניות לימודים . בספרות האקדמית חסר פירוט של אופנים, תהליכים ודרכי פעולה אפשריים לניתוח תוכניות לימודים . השער השני הוא מחקרי . הוא כולל שישה פרקים, שכל אחד מהם מנתח מסמכי תוכניות לימודים שונים . מרביתם מדגימים את יישום המתודולוגיה המפורטת בפרק 3 . פרק 4 מתייחס למטרות תוכניות הלימודים . הוא מציג את מטרות תוכנית הלימודים הלאומית ( חוק החינוך ) , ובהמשך מביא ניתוח של מטרות תוכנית הלימודים בשני מקצועות : מדעים ליסודי ולחטיבת הביניים ותנ"ך לחטיבה העליונה . פרק 5 מציג ניתוח
|
|