|
עמוד:8
8 טל בן - צבי האישיים, הפתיחות והנדיבות שלהם לאורך שנים רבות, וסבלנותם על קריאה מחודשת וחוזרת של עבודתם לקראת יציאתו לאור של ספר זה . פרשנות העבודות המתייחסות לנכבה או לצלה בשום אופן אינה משקפת את כל המגוון והעניין הרב המתקיימים באמנות הפלסטינית בישראל, ועם זאת אינה מוצגת במידה שהיא ראויה לה . אני מקווה שספר זה יעלה תרומה, צנועה ככל שתהיה, לשינוי היסטוריית הייצוג הכה טעונה של אמנות פלסטינית בשדה האמנות בישראל ולשינוי העמדות המסתתרות מאחורי היסטוריה זו ומזינות אותה לאורך השנים . רובו של הספר מבוסס על עבודת הדוקטורט ייצוגי הנכבה באמנות פלסטינית : שנות השבעים והשמונים בעבודותיהם של אמנים בני המיעוט הפלסטיני בישראל ( 2010 ) שנערכה בפקולטה לאמנות ע"ש יולנדה ודוד כץ באוניברסיטת תל אביב . עבודת מחקר זו נערכה בהנחייתם של פרופ' משה צוקרמן ופרופ' חנה טרגן, שמעורבותם האקדמית המפרה והעידוד והתמיכה שהעניקו לי לאורך שנות הכתיבה תרמו רבות ליציאתו לאור של ספר זה, ועל כך אני מבקשת להודות להם . תודות גם לאיה ברוייר על העריכה המסורה והמקצועית של עבודת הדוקטורט . קבוצת המחקר במכון ון ליר בירושלים בנושא "מיתוס, זיכרון והיסטוריוגרפיה : מלחמת 1948 כמקרה בוחן" ( 2008 - 2009 ) הייתה סביבת שיח מפרה שפרותיה מצויים גם הם בספר זה, ואני מבקשת להודות למכון, לאברהם סלע, עאדל מנע ואפרת בן זאב ולחברי הקבוצה כולם . הפיתוח של חלק מנושאי הספר התאפשר תודות למלגת הפוסט-דוקטורט שהוענקה לי על ידי מכון טרומן למחקרי שלום באוניברסיטה עברית בירושלים ( 2011 ) . תודה לעורך הספר ד"ר אסף קידר על התבונה והסבלנות ולמתרגם שרבל עבוד על הליווי הלשוני שהעניק לעבודתי לאורך שנים בכל הנוגע לשפה, ספרות ותרבות ערבית . קריאתם הביקורתית, הדיון והערותיהם של עמיתים וידידים בשלבים השונים של התפתחות כתב יד זה הועילו לי מאוד, ועל כך תודות לשלי כהן, דינה שוהם, נעמה מישר, רותי גינזבורג, הלל כהן, הונידה גאנם, מנאר חסן, חנא פרח כפר בירעים, ג'עפר פרח ושאדי ח'אלילה . תודה לד"ר יצחק בנימיני ועידן צבעוני מהוצאת רסלינג על המקצועיות ושיתוף . ולסיום, למשפחתי, לבן זוגי אסף צפור אשר ליווה את הפרויקט מצעדיו הראשונים ולילדי מאיה וגל שגדלו איתו ; תודה לכם על שותפות ותמיכה רבות שנים .
|
|