אופ־פוטו

עמוד:8

8 א ו פ- פ ו ט ו קרום מפוקסל, חדיר ונושם . הצילום מטיל לפתחנו אתגר תמידי, מוליך אותנו מן האונטולוגיה אל האתיקה : מי מצלם את מי ומדוע ? מי סירב להצטלם ומתי ? לאיזה צורך בדיוק שימשו עשרות תצלומי תקריב של פני יהודים ? האם תצלום יכול להיות שריד יחידי ומקודש ? מי מעניק כותרות לתצלומים ולעיתים ממסגר בכך את השפע הנראה לכדי סטריאוטיפ צר ? מהו מודוס הפעולה של הדיוקן העצמי בצילום ושל הדיוקן המבוצע על ידי צלם ? כיצד מעצבים תצלומי פוליטיקאים את האווירה הציבורית ? מה משמעותם של תצלומי המשפחה אשר גדשו את האלבומים שלנו ועתה מציפים את הטלפון הנייד ואת המחשב ? ומה בין צילום אמנותי לתיעודי ? הספר אופ-פוטו מבקש לענות על שאלות אלו, ואף פותח שער לאינספור סוגיות חדשות . אופ-פוטו מציע פרספקטיבות חדשות לקריאת תצלומים . הוא מפציר בנו להביט מחדש ב"מובן מאליו", להשיל מעלינו את ההגנות שפיתחנו ולהתבונן ברגישות חדשה בחופת חיינו, האישיים והקולקטיביים, הנמתחת מעלינו חדשות לבקרים .

הוצאת גמא


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר