פתח דבר

עמוד:11

המורים הללו מלמדים מקצועות רבים, הם בעלי רקעים ייחודיים, מתגוררים במקומות שונים בישראל ובעלי זהויות מגוונות . המשותף להם הוא שכולם מעוררי השראה במעשיהם . כל אחד ואחת מהם החליטו להגדיר את זהותם המקצועית באמצעות הוראה יצירתית ומחשבה חוצת גבולות ומוסכמות, אפילו בשעות שעבורן אין תגמול מן המערכת . המורים הללו הם רק 14 מתוך רוב גדול של כ- 180 אלף המורים בישראל, כך שהמרואיינים בספר הם רק "קצה המזלג" . כולי תקווה כי הקוראים והקוראות יבינו כי אם היו בוחרים, היו יכולים גם הם לכתוב ספר על 14 מורים ומורות נפלאים שהם מכירים ממעגליהם האישיים לאורך השנים . אם נכיר בהם ובהן, אם נכיר בשליחותם, בקול רם – שחיקתם תהא אטית יותר ואולי אף תיעלם מן המציאות המורכבת של מערכת החינוך הישראלית . אם נכיר במחנכים ובמחנכות של ילדי ישראל כמי שמבטיחים באמת את עתיד המדינה, נוכל להתקדם בעיצוב מעמדם הראוי ואל הצבת החינוך הציבורי בעדיפות העליונה . ברצוני להודות לחוה, אורית, איאד, חנה, אלמוג, אתי, אמירה, טגיסטו, עינת, ירון, מוסא, נורית, איתן ועינב על שפתחו בפני את לבם ואת דלתות כיתותיהם ועל כך שהשיבו בחפץ לב לשאלות בראיונות שקיימתי איתם . נוסף על כך ברצוני להודות לחברי, מורי ורבותי, שנענו בחיוב לבקשתי וכתבו בגאון על נושאים המעסיקים את הפועלים והפועלות בשדה החינוך : אליעזר, יולי, ליהיא, איל, אילנה, ונדה, גלעד ואבא שלי – מתי . 11 פתח דבר

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר