א. הצגת הנושא

עמוד:14

14 רחל גלבוע 2 . אליםלבין אנשיםשנוגעים, או חוצים, את הגבול עם זאת, הגבולות הספרותיים אינם מוגדרים בבהירות, ולכן החלופה היא לנטוש לחלוטין שאנו עוסקים בו הוא פשוט סיפור . סוגה ולסכם שמההגדרות באיכות מסוימתןזמני מעוג - של סיפור מסורתי עלח המשיכהוכ ייחודית אוניברסלית שטמונה בו , ושבספר זה יכונהמהות – שבאופיו , במיוחד אלו העוסקיםבראשית . כמה מהסיפורים ב" המוטיב המיתי " ית ה"בריאה" נחשבים כמיתוסים מכיוון שהם נתפסים כבעלייבקטגור חשיבות אוניברסלית, למרות המגוון של הפרשנויות בדבר משמעותם או הבהרה : ולמגוון נדרשתהמטרה שהם משרתים . ריבוי של פרשנויות תמיד יתעורר כאשר אלו הרווחות אינן עונות ור ישנוחברתיים משמעותיים . העובדה שהסיפ - לצרכים אנושיים והוא נגיש, מאפשרת ל"פנטזיה האנושית להשתלט על המשך 3 ,לנה דויטשההאירועים המיתיים", כך מציעה הפסיכולוגית הדמיון האנושי משתלט על גרעין הסיפור – במילים אחרותו פונקציה האורגינלית, למשמעות אולובלי התייחסותהמסורתי, דגש שונה,הֶלקונטקסט ההיסטורי שלו, מאמצת אותו דרך פרשנות, סיפוריםאי לכך,או בהרחבת הסיפור לצרכים העכשוויים . על – מופת למצב האנושי המתמשך, ואנוגםמיתולוגיים אלו הם דֶ 4 . מעורבים בהם – ידי הפרשנות הסובייקטיבית שלנו לפרשנות של מיתוס, יש להתחשב בשני גורמים כשמנסיםבהתייחסות את המוטיב – למצוא את "המשמעות האמתית" של נרטיב ספרותי, ודרכה המיתי שלה : על בסיס של הטקסט הנבחן, ללא התייחסותעליה להיעשות ( 1 למקור המשוער שלו . . למשל : 20 - גישה זו מנוגדת לנטייה פופולרית של תחילת המאה ה 5 רייקתאודור - של האירוע בגן ( Story - Fall The ) מציע פרשנות דרך מציאות משוערת של עידן קדום, בשחר האנושות, שקדםעדן

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר