מבוא

עמוד:5

מבוא 5 ושבביבלויצאהיובלשנתעדאתוהקנהבידממכרווהיהלוהשיבדיידומצאהלאואם : לאחזתו לד - כט כה פרק ויקרא : לתוגאֻ תהיהימיםממכרושנתםתֹעדלתוגאֻ והיתהחומהעירמושבביתרימכֹ כיואיש תואֹ נהלקֹ תצמיתֻלַמהחֹלואשרבעיראשרהביתוקםתמימהשנהלואתמ�עדאליגָ לאואם : בלביֹצאיֵ לאתיורֹ לדֹ : צאיֵ בלוביֹלותהיהלהגאֻ חשביֵ הארץשדהעלסביבמהחֹלהםאיןאשרהחצריםובתי : ללויםתהיהעולםלתגאֻ זתםאחֻ עריבתיהלויםוערי בתוךזתםאחֻ הִואהלויםעריבתיכיבלביֹזתואחֻ ועירביתממכרויצאהלויםמןיגאלואשר : ישראלבני : להםהואעולםזתאחֻ כיכרימָלאעריהםמגרשושדה . מסכתהדינים העיקריים ב ע ר כ י ן . א עלי" נותן סכום קבוע שנקבע ערכועלי" או "ערכימופיע במקרא, והוא פשוט . האומר "ןערכידין ) ויקרא כז ח ( . המשנהוהןשיעריכנו הככפיבתורה . התורה אף אפשרה למי שאין ידו משגת לשלם אנוןהשיטיביןאינה עוסקת בשאלה מה גורם לאדם לבחור דווקא בצורת הקדש זו, אבל . התורה משדרת מסר של 1 ית היא בקשה לפדות ממחלה או מצרהשהסיבה העיקרשומעים על הערכיםהדיוןשוויון ערך האדם : הוא תמיד שווה, רש כעשיר, וההבדלים הן רק בגיל או במין . מי יכול להעריךבשאלהדנההמשנה . כך למשלהבמשנה הוא קצר, אך אופייני לתורה שבעל פ תמיד מסקנת הדיונים משתלבת בפרשנות המקובלת לאמ"ג ( . - ) פ"א מ"אעריךניתן להמיאתו , שבדרך כלל הם כחי לכל דבר, אינםיהרגשבעל פה . כך, למשל, הגוסס והיוצא להתורהשל ערכים ) פ"א מ"ג ( . גם היחס לנכרי אינו כמקובל בתורה שבעל פה ) לפי חלק יןנחשבים כחי לעני וראו בהרחבה במבוא לנדרים . , פירושנו לפ"א מ"ג ; פ"ה מ"אראו 1

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר